Prestandatest med Racelogic Performance Box (tuning sävar)

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Ska vi ta o testa igen Jonas nu när jag bytt kopplingen?

Skulle vara kul att få det gjort innan turbo bytet :thumbright:
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Jag, Mattias & John (vet inte om du har en användare här John?) var ute i Åmsele idag och testade på lite konbana (superstage) och Ecke & John passade även på att köra lite 201/402m med boxen.

Nu på kvällen så var även Checkster förbi med Seaten igen och for & provade lite 402m-körning.

Tiderna, endast snabbaste reporna:

Checksters Seat Leon:

60-fot: 2.5s/42.7km/h , fortfarande stora problem att få ned effekten.
201m: 9.8s/126.4km/h
402m: 14.9s/155.0km/h
0-100km/h: 6.7s
80-120km/h: 3.3s
100-150km/h: 6.0s, riktigt fin tid, men alla de andra reporna låg på 6.6-7.3s, då är de urtagna ur 402m reporna så de borde vara "optimala" repor också tycker man. Du körde inte 6.0s repan i nedförslut eller nått?

John's BMW E30 325:

60-fot: 2.3s/48.2km/h
201m: 10.1s/113.9km/h
402m: körde aldrig 402m
0-100km/h: 8.0s
80-120km/h: 5.8s
100-150km/h: kördes aldrig

Eckes BMW E30-turbo:

60-fot: 2.0s/55.0km/h
201m: 7.9s/157.7km/h
402m: 11.9s/197.3km/h
0-100km/h: 4.1s
80-120km/h: 2.0s
100-150km/h: 3.2s

Ska även finnas lite film från denna dag som Ecke sitter på. Under dagen fick vi uppleva lite kylarläckage, plogning av åkrar med BMW och annat smått & gott :).

Edit: Hade satt samma 60-fot på Johns 325:a & Jimmys Seat. Det var 2.3/48.2 och inte 2.5/42.7 på din bil John! Viss skillnad :)
Senast redigerad av JonasW den sön okt 04, 2009 7:51 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
checkster
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 06, 2009 8:19 pm

Inlägg av checkster »

Lät ju lite underligt med 100-150 repan, körde alla repor på samma sträcka fram och tillbaka.
Men jag gjorde bara ett försök på 100-150 på 4:an för att få så bra tid som möjligt på den hastigheten, dom andra tiderna på 100-150 då jag körde 402m så hade jag ju alltid en växling mellan 3-4:an runt 120km/h nånstans, så det var kanske det som drog ner tiden då.

Så det kan kanske var därför det skillde lite, blir nog lite sämre tid med en växling mitt i .

Och dom bästa 80-120 tiderna var ju också då jag drog på trean över den hastigheten, var nog nästan en halv sekund sämre då jag körde 402m och fick en växling mitt i nånstans.
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

checkster skrev:Lät ju lite underligt med 100-150 repan, körde alla repor på samma sträcka fram och tillbaka.
Men jag gjorde bara ett försök på 100-150 på 4:an för att få så bra tid som möjligt på den hastigheten, dom andra tiderna på 100-150 då jag körde 402m så hade jag ju alltid en växling mellan 3-4:an runt 120km/h nånstans, så det var kanske det som drog ner tiden då.

Så det kan kanske var därför det skillde lite, blir nog lite sämre tid med en växling mitt i .

Och dom bästa 80-120 tiderna var ju också då jag drog på trean över den hastigheten, var nog nästan en halv sekund sämre då jag körde 402m och fick en växling mitt i nånstans.
Ah, men då har vi ju förklaringen där :). Kollade aldrig loggarna i sig utan bara dokumenten som samlar tiderna. Men den går ju fint annars! Lite mindre luft i däcken kanske så kapar du nog lite tid också med tanke på 60-foten.
Bonta
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jul 13, 2009 8:52 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Bonta »

JonasW skrev:Jag, Mattias & John (vet inte om du har en användare här John?) .
Jajjamen de har jag. /John
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu har det börjat komma lite nya G-tech tider på stövarns bil och på peter L Bmw

BMW E30 M50
0-100=6.4sec
201m=9.4/129km/t
402m=14.3/164km/t
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

stövarn körde en 4.35 noll till 60 miles (96km/t) med en ej allt för optimal repa.

tyvär gick kam remmen av vi kollar i morgon om toppen tog skada.
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ

Inlägg av THE SHOP »

undrar vad dessa bilar skulle ha för tider på strippen?

jag körde 1.40 på 60fot 97km/t. lite bättre grepp där.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

THE SHOP skrev:undrar vad dessa bilar skulle ha för tider på strippen?

jag körde 1.40 på 60fot 97km/t. lite bättre grepp där.
jag har kört 1.49 i 60 fot med min 142 på strippen (hinner växla en gån där också) den går ca 1.70-1.8 på gatan.
på fällfors oprepade blackrace asfalt körde jag 6.86 på 201m med Dot däck och lågt laddtryck. tror jag körde 2.6-2.8sek 0-100 på strippen ungefär och ca 3.2-3.6sek på gatan om asfalten är skaplig.

stövarns 240 är en betydligt billigare bil än min(ca 20000kr totalt ärligt räknat tror jag han sagt) så det går inte rickigt att jämföra men hans chassi är inte mycket sämre så en gissning från mig är att den skulle gå en 1.55 på 60 fot, 201m på ca 7.0/155-160km/t och 402m på en låg elva med ca 198-204km/t på klistrat underlag.



om man vänder på steken :) vad skulle din bil gå på oljegrus med 20 år gammla 165 70 13 sommardäck som peter körde 7.9 sek och 0-100 på 3.9sec med sin Bmw 2002 på 201m
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ

Inlägg av THE SHOP »

HEHE, med smala däck så skulle det nog bli skitdålig tid, provade med nostalgi slicks. tiden blev 13.2 det sladdade hela vägen, mycket!

Grepp och chassi är viktigare än HK..
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Prestandatest med Racelogic Performance Box (tuning säva

Inlägg av Roger Berglund »

Blir det någon Tuning dag framöver innan snön har lagt sig?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Skriv svar