Prestandatest med Racelogic Performance Box (tuning sävar)
La upp lite bilder från kvällen här :
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=280543
När Jonas får en lucka i blöjbytar-jouren ska han lägga upp lite tider så vi får jämföra med iphone-tiderna som nyss lades ut.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=280543
När Jonas får en lucka i blöjbytar-jouren ska han lägga upp lite tider så vi får jämföra med iphone-tiderna som nyss lades ut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Så, då har det varit lite mer testande! Ska lägga upp lite siffror.
Impreza WRX ?
60-fot: 2.4s/41.4km/h
0-100: 7.4s
100-150: kördes aldrig
201m: 10.3s/115.8km/h
402m: 15.9s/139.1km/h
Dessa siffror kördes med 2 personer i bilen.
Eckes BMW:
60-fot: 2.3s/48.4km/h, 2.2s/51.0km/h, 2.2s/50.8km/h
0-100: 5.1s, 4.8s, 4.7s
100-150: 3.3s, 3.3s, 3.5s
201m: 8.6s/152.5km/h, 8.3s/153.4km/h, 8.4s/151.3km/h
402m: 13.0s/124.2km/h
Den gick inte dumt, 13.0s på 402m är ju som ni kan se med avsläpp efter 201m med tanke på slutfarten 124km/h.
Supra MK3:
60-fot: 2.4s/46.8km/h,
0-100: 6.4s, 6.0s, 6.2s
100-150: 5.5s, 5.3s, 5.4s
201m: 9.4s/134.0km/h, 9.33s/135km/h, 9.7s/133km/h, 9.52s/143km/h
402m: 14.4s/139.6km/h,
Nicklas Octavia RS:
60-fot: 2.6s/43.8km/h, 2.4s/46.8km/h
0-100: 7.3s, 7.2s
100-150: 7.4s, 7.4s
201m: 10.1s/121.6km/h, 9.9s/122.6km/h
402m: 15.4s/152.8km/h, 15.2s/152.5km/h
Peters Högdals BMW:
60-fot: 2.0s/58.1km/h, 2.1s/52.2km/h, 2.1s/51.3km/h
0-100: 4.2s, 4.6s
100-150: 3.4s
201m: 8.1s/147.1km/h, 8.2s/153.6km/h
402m: 13.6s/114.3km/h
Audi A4 TQ:
60-fot: 2.2s/50.1km/h, 2.3s/49.1km/h
0-100: 6.8s, 6.8s
100-150: 7.7s, 7.6s
201m: 9.5s/121.8km/h, 9.6s/121.6km/h
402m: 14.7s/151.9km/h, 14.8s/152.3km/h
Min BMW 330i:
60-fot: 2.3s/48.1km/h
0-100: 6.6s
100-150: Släppte av efter 201m pga mörkret, såg inte långt
201m: 9.67s/121.4km/h
402m: Blev mörkt, körde 201m.
Skoj kväll med mycke bilar, bara lite svårt att hålla isär alla tider & bilar på korten . Har inte tagit ut riktigt all info, men de snabbaste tiderna står där iallafall.
När vi sedan testade G-tech mot Racelogic så diffade G-tech med -0.1s & 3km/h på 201m & -0.2s & 3km/h på 402m. Inte långt ifrån Racelogicen.
iPhonen minns jag inte riktigt, men det var runt 2-tiondelar där också, fast +0.2s istället.
Impreza WRX ?
60-fot: 2.4s/41.4km/h
0-100: 7.4s
100-150: kördes aldrig
201m: 10.3s/115.8km/h
402m: 15.9s/139.1km/h
Dessa siffror kördes med 2 personer i bilen.
Eckes BMW:
60-fot: 2.3s/48.4km/h, 2.2s/51.0km/h, 2.2s/50.8km/h
0-100: 5.1s, 4.8s, 4.7s
100-150: 3.3s, 3.3s, 3.5s
201m: 8.6s/152.5km/h, 8.3s/153.4km/h, 8.4s/151.3km/h
402m: 13.0s/124.2km/h
Den gick inte dumt, 13.0s på 402m är ju som ni kan se med avsläpp efter 201m med tanke på slutfarten 124km/h.
Supra MK3:
60-fot: 2.4s/46.8km/h,
0-100: 6.4s, 6.0s, 6.2s
100-150: 5.5s, 5.3s, 5.4s
201m: 9.4s/134.0km/h, 9.33s/135km/h, 9.7s/133km/h, 9.52s/143km/h
402m: 14.4s/139.6km/h,
Nicklas Octavia RS:
60-fot: 2.6s/43.8km/h, 2.4s/46.8km/h
0-100: 7.3s, 7.2s
100-150: 7.4s, 7.4s
201m: 10.1s/121.6km/h, 9.9s/122.6km/h
402m: 15.4s/152.8km/h, 15.2s/152.5km/h
Peters Högdals BMW:
60-fot: 2.0s/58.1km/h, 2.1s/52.2km/h, 2.1s/51.3km/h
0-100: 4.2s, 4.6s
100-150: 3.4s
201m: 8.1s/147.1km/h, 8.2s/153.6km/h
402m: 13.6s/114.3km/h
Audi A4 TQ:
60-fot: 2.2s/50.1km/h, 2.3s/49.1km/h
0-100: 6.8s, 6.8s
100-150: 7.7s, 7.6s
201m: 9.5s/121.8km/h, 9.6s/121.6km/h
402m: 14.7s/151.9km/h, 14.8s/152.3km/h
Min BMW 330i:
60-fot: 2.3s/48.1km/h
0-100: 6.6s
100-150: Släppte av efter 201m pga mörkret, såg inte långt
201m: 9.67s/121.4km/h
402m: Blev mörkt, körde 201m.
Skoj kväll med mycke bilar, bara lite svårt att hålla isär alla tider & bilar på korten . Har inte tagit ut riktigt all info, men de snabbaste tiderna står där iallafall.
När vi sedan testade G-tech mot Racelogic så diffade G-tech med -0.1s & 3km/h på 201m & -0.2s & 3km/h på 402m. Inte långt ifrån Racelogicen.
iPhonen minns jag inte riktigt, men det var runt 2-tiondelar där också, fast +0.2s istället.
Som du själv säger, du har släppt av efter 201m nånstans och rullat över 402m med tiden 14.4 .Amstaff skrev:Nu fattas bara en "riktig" 201 / 402m tid på bana
Gasade nog inte 402m fullt ut heller för min tid på 139 såg lite konstig ut.
iPhonen verkar t.om räkna lite i överkant om man jämför, lite högre siffror.
Om det nu blir fällfors så får jag spänna fast iPhonen och mäta samtidigt
Edit: Nu blir ju detta bara en gissning. Men din snabbaste repa på 201m gav 143km/h och det är väldigt likt Nicke Nymans 240 som körde 141.5km/h. Han passerade 402m med 174km/h, så ni borde ligga rätt likt där tycker man.
Räknar man på den slutfarten med din vikt som du angav (1580 + förare) så borde du ligga på ~310-315hk och köra en hög 13s repa på 402m.
Vi får kanske testa 402m nån kväll framöver så får vi se hur det stämmer!
- niklasrudolf
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 172
- Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
- Ort: Sävar
här kommer lite resultat med Iphone och pocketdyno, tror att Amstaf har ett par repor att jämföra med, tyvärr klaffade aldrig de båda telefonerna under mina repor, för snabb bil måhända ,jja eller kanske för svåra vibrationer i det amerikanska precisionsarbetet....
Supra:
max acc: 0.56g, 0.65g
whp: 248, 241whp
60f: 2,52s, 2,28s
201m: 9.44/135kmh, 9,18/134kmh
402: ----, 14.04/162kmh
0-50: 2.95s, 2.16s
0-100: 6.20s, 6.04s
Plymouth: (misstände mindre nu än repan med dynolisious)
max acc: 0.57g, 0.57g, 0.56g
whp: 110whp, 123whp,---
60f: 2.48s, 2.50s, 2.53s
201m_: ---, 10.93/106, 11.03/105kmh
0-50kmh: 2.90s, 2.90s, 2.96s
0-100kmh: 10.09s, 9.99s, 10.25s
tycker att variationerna mellan reporna verkar små, och därför förmodligen ganska tillförlitliga, så för att sortera ut sin egen bil med bara detta program att jämföra med borde väl kunna funka, hur det stämmer med det reella kanske man ska låta vara osagt...
Supra:
max acc: 0.56g, 0.65g
whp: 248, 241whp
60f: 2,52s, 2,28s
201m: 9.44/135kmh, 9,18/134kmh
402: ----, 14.04/162kmh
0-50: 2.95s, 2.16s
0-100: 6.20s, 6.04s
Plymouth: (misstände mindre nu än repan med dynolisious)
max acc: 0.57g, 0.57g, 0.56g
whp: 110whp, 123whp,---
60f: 2.48s, 2.50s, 2.53s
201m_: ---, 10.93/106, 11.03/105kmh
0-50kmh: 2.90s, 2.90s, 2.96s
0-100kmh: 10.09s, 9.99s, 10.25s
tycker att variationerna mellan reporna verkar små, och därför förmodligen ganska tillförlitliga, så för att sortera ut sin egen bil med bara detta program att jämföra med borde väl kunna funka, hur det stämmer med det reella kanske man ska låta vara osagt...
Låter helt rättvist med den effekten och viktenJonasW skrev:Räknar man på den slutfarten med din vikt som du angav (1580 + förare) så borde du ligga på ~310-315hk och köra en hög 13s repa på 402m.
Tror iPhone har mest problem med just tiderna och hastigheten eftersom det är så mycket annat som spelar in, te.x vibrationer och gupp / svängar på vägarna.
Men i Effektväg så visar den ju i snitt ganska bra, nånstans mellan 300 - 330hk om man jämför alla repor som gått OK.
Får testa 402 på en rak & bra väg.
Skulle bara haft större turbo för det känns som att effekten försvinner vid 6300-6400rpm. Ja det o ny koppling haha
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
conny körde 8.88/201m hörde jag i går på oljegruset.
ju lägre laddtryck ju fortare går den tror jag sen hadde han hittat bättre vinterdäck.
en hundrig snabbare än den oranga 242 interceptorn
ju lägre laddtryck ju fortare går den tror jag sen hadde han hittat bättre vinterdäck.
en hundrig snabbare än den oranga 242 interceptorn
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
"Problemet" med performance & driftboxen är ju, att man för bästa resultat ska dra ut bilen på maxvarv på 3:ans växel (!) för att sedan dala ned till typ 2000rpm.Plutten skrev:De går väl att få fram ungefärlig effekt också, iaf går de på min driftbox och dom är ju i princip lika.
Har bara testat på våran firmabil men de verkar stämma rätt bra
Sen när det väl är gjort så kan man kolla effekten på 2:ans växel vilket är mycket lättare.
Saken är ju den att på min bil t.ex. så går det ju ~160km/h på 3:an vid 6500rpm. Man behöver en låååååång & fin raksträcka för att kunna köra 160km/h och sedan bromsa på motorbroms ned till t.ex. 2000rpm.
Då har boxen varit ute igen!
Denna gång med en Seat Leon 2.0t om jag inte minns helt fel. Kan inte modifieringarna på rak hand så om ägaren själv kikar in här så kan han få fylla på.
Bästa tiderna, ej tagna från samma repa:
60-fot: 2.6s 41.8km/h
0-100: 6.9s
80-120: 3.9s (80-120 testades med 3 personer i bilen, aldrig ensam som de övriga reporna)
100-150: 6.3s
201m: 9.8s/126.2km/h
402m: 14.9s/157.1km/h (högsta slutfarten av alla reporna låg på 159.9km/h, men då var tiden lidande pga hög 60-fot)
Här finns nog en hel del tid att kapa med bättre starter. Sen finns det mer att tuna in också, den pikar på 1.3 bars ladd vid vridmax och dalar sedan ned med varvökningen ned till 0.7-0.8 bar vid maxvarv.
Denna gång med en Seat Leon 2.0t om jag inte minns helt fel. Kan inte modifieringarna på rak hand så om ägaren själv kikar in här så kan han få fylla på.
Bästa tiderna, ej tagna från samma repa:
60-fot: 2.6s 41.8km/h
0-100: 6.9s
80-120: 3.9s (80-120 testades med 3 personer i bilen, aldrig ensam som de övriga reporna)
100-150: 6.3s
201m: 9.8s/126.2km/h
402m: 14.9s/157.1km/h (högsta slutfarten av alla reporna låg på 159.9km/h, men då var tiden lidande pga hög 60-fot)
Här finns nog en hel del tid att kapa med bättre starter. Sen finns det mer att tuna in också, den pikar på 1.3 bars ladd vid vridmax och dalar sedan ned med varvökningen ned till 0.7-0.8 bar vid maxvarv.