Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Magnus.w »

Tack själv Smokke och Lolle för en trevlig helg igen :thumbright: :thumbright:
skrittvägen 7 & 45
vodka
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av vodka »

smokke skrev:tack för en helhärlig dag :hihi:tack till alla inblandade som verkligen fått till en kanon trevlig tävling,ni gör ett bra jobb :thumbright: :thumbright:

tack magnus w med familj och tobbe o med familj! ni är verkligen supersnälla med oss :D :D

tack oxå till ante som for fram o tebax för o köra lite moppe :thumbright:

tack till jocke´mustang sally´.h som körde mb´n,du kommer bli grymm när du får till starterna :whistle: tack som fan att du kör !!

vill tacka vodka som hjälpte mig med tändningen o körde lite topspeed :thumbright:

tack alla ni andra som var där oxå :thumbright:

mvh vedboden//
Tack för att jag fick prova moppen och senare fick köra toppspeed det var en höjdare :banana: . Det kändes jättekul att din moppe gick vassare efter jag hjälpte dig med att ställa om tändningen :thumbright:
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Ville bara passa på att tacka Magnus.W och alla som ställer upp så vi kan åka på våra trimmade mopeder i Åmsele. Det har varit mycket bra väder samt trevliga lika sinnade som gillar att trimma och åka moped på tid. För min del så var det kul att deltaga med Cs 50 så jag hoppas att fler våga prova på denna tävlingsform fast man hade för lite kubik i den klassen man ställde upp i. Men nästa år då tar jag nog nya tag och skaffa MERA kubik det vart ju affär på en förgasare i Åmsele av Patrik sålde en STOR förgasare kan nog sätta upp den på väggen i stugan som fågelbo.
- Vi ses till våren 2012 !
MvH / Christer.L.
vodka
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av vodka »

du jag kan ge dig ett fågelbo så tar jag din gasare jag har större nytta av den.
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Ska PM:a Smokke och be honom att svetsa på din avgasport till 95 grader då behöver du ingen förgasare kanske från en gräsklippare då.
vodka
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av vodka »

Men du va snällt då får jag en jättestark motor till kåsan som det går klättra på väggar med. Men då måste jag skaffa en ny cr80 cylle som jag lämnar i hemlighet för dig som han får porta.
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Såg nog att du ( Vodka ) var med Smokke :doh: i bagage på hans bil undrar just om inte han sålde på dig en Uggleholk :shock: så vad du ska den till det undrar jag. Nu laddar jag om för vårat back race Lördag 17/9 hoppas att vågar komma med Mb:n så vi får mäta våra krafter :angryfire: då.
vodka
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av vodka »

Jag drack bara vatten du såg fel :roll: Men du har ingen motor som behöver en sån stor gasare så jag tänkte att du behöver en fågelholk bättre så det var däför jag föreslog bytet. Japp jag har en riktigt stor motor som behöver en stor gasare din slödappe räcker med en orginalgasaredappe din går så dåligt :deal:
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Magnus.w »

Two Stroke skrev:Såg nog att du ( Vodka ) var med Smokke :doh: i bagage på hans bil undrar just om inte han sålde på dig en Uggleholk :shock: så vad du ska den till det undrar jag. Nu laddar jag om för vårat back race Lördag 17/9 hoppas att vågar komma med Mb:n så vi får mäta våra krafter :angryfire: då.
Backtävling :hey: info pliiiis, eller är det bara för klubbmedlemmar ?
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Back tävlingen är för ALLA ligger 20km norr om Skellefteå i Ostvik. Slå in på GPS:n Sjöbergavägen 17, 93491 Kåge så kommer ni till Ostvik IP. 50-90cc är klasserna kör mot egen tid eller snabbaste tid. Magnus.W ni är välkommna och jag hoppas att Tobbe.O tar med sig Yamaha Fs 1:an och vissa oss från kusten hur en trimmad 50cc går.
Senast redigerad av Two Stroke den tor aug 18, 2011 6:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
L D
För mycket laddtryck
Inlägg: 303
Blev medlem: mån sep 27, 2010 6:51 pm
Ort: Bureå

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av L D »

Two Stroke skrev:Såg nog att du ( Vodka ) var med Smokke :doh: i bagage på hans bil undrar just om inte han sålde på dig en Uggleholk :shock: så vad du ska den till det undrar jag. Nu laddar jag om för vårat back race Lördag 17/9 hoppas att vågar komma med Mb:n så vi får mäta våra krafter :angryfire: då.
Temper temper...... Här är man självsäker minsan :hihi:
Vodka var snabbare än dig Two stroke på 201m.
Då är han nog snabbare uppför med :hihi:
Nästan så jag tror min 3vxl Victoria är snabbare än Slödappen :hey:
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.

Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Jo, jag åkte lite långsammare med oportad 70cc "super term" cylinder ( Porttider: insug 168, avgas 174, överströmmare 124, boost 115 ) så jag hade inte tänkt åka så fort UTAN deltaga som vissa andra inte gjorde utan har visst bara sin motorn som verkstansbänks värmare. Men visst går din Victoria bra men man måste ju ha grejorna o.k när tävlingar erbjuds. Vi led för att du jobbade denna helg så vi hoppas att du kan komma att vissa upp denna Victoria nästa år. Lars.J kom ju och åkte 4-takt istället för 2-takt när han inte kunde vinna med 70cc men lurat dit mig gick ju bra och man fick ju blodad tand till nästa år måste man ju trimma upp till mera kubik.
Senast redigerad av Two Stroke den lör aug 20, 2011 5:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
L D
För mycket laddtryck
Inlägg: 303
Blev medlem: mån sep 27, 2010 6:51 pm
Ort: Bureå

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av L D »

Vaaa...led ni båda?? För att ni båda inte kunde dricka pilsner på hemvägen!.!.!.! :hihi:
Verkstadsbänkvärmare?? Syftar du på min Prorace Em-50lc eller?
Även om motorn göres kpl, så är cylindern i riktigt dåligt skick.
Å min motor jag har då jag kör på gokartbanan de eju den jag har preppat till max snart! :thumbright:

Jag skulle nog bli grymt mycket snabbare med en vettig ram :thumbright:
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.

Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Richard »

Two Stroke skrev:Back tävlingen är för ALLA ligger 20km norr om Skellefteå i Ostvik. Slå in på GPS:n Sjöbergavägen 17, 93491 Kåge så kommer ni till Ostvik IP. 50-90cc är klasserna kör mot egen tid eller snabbaste tid. Magnus.W ni är välkommna och jag hoppas att Tobbe.O tar med sig Yamaha Fs 1:an och vissa oss från kusten hur en trimmad 50cc går.
Bryt loss infon i en separat tråd... och skriv gärna ut när första start är (datum å klockslag) ;)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Two Stroke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50
Blev medlem: sön jun 19, 2011 9:13 am
Ort: SKELLEFTEÅ

Re: Moppe dragracing i Åmsele 13/8 2011 (final)

Inlägg av Two Stroke »

Two Stroke skrev:Back tävlingen är för ALLA ligger 20km norr om Skellefteå i Ostvik. Slå in på GPS:n (Sjöbergavägen 17, 93491 Kåge) eller kolla på (http://www.hitta.se" onclick="window.open(this.href);return false;) så kommer ni till Ostvik IP. 50-90cc är klasserna kör mot egen tid eller snabbaste tid. Magnus.W ni är välkommna och jag hoppas att Tobbe.O tar med sig Yamaha Fs 1:an och vissa oss från kusten hur en trimmad 50cc går.
Lördag 17/9 2011

Besiktning: Kl 10.00 - 10.30

1:a START: Kl 11.00

Startavgift: 0 Kr
Skriv svar