http://tierparena.com/page/event.php?id=28" onclick="window.open(this.href);return false;
nu är man anmäld till denna höst tävling igen i Tierp 28-29 sep.
de har lagt dit både ET pro 9.0-14.99 och ET super pro 6.0-8.99 så alla kan va med och köra om de vill om ingen av de andra klasserna passar? jag tänkte köra i super Gas / super comp men med turbo så blir det enklare att köra med sportsman gran tycker jag sen får man köra så fort man vill.
jag hoppas på lika fint väder som i fjol riktigt kul party på lördag kväll också i Norrlands guld ladan
jag kommer att ha rabbat erbjudanden på kamaxlar, fjädrar och turbos mm under den helgen så hör av er på mail jens@savarturbo.se eller på PM vad ni är intresserad av så tar jag med mig lite grejor. (kommer med mer info om detta i min speed shopp tråd till veckan)
mvh jens
Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
någon mer som har tänkt åka dit och tävla eller se?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
Jag har ju bara runt 10 mil dit o jag är ledig den 29´de så jag ska dit o titta om inget annat dyker upp..
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
Vi skall ditt om vi inte dödar den i kjula nu till helgen..
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
Nån som vet om det finns nån live-streaming från Tierp nu?
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
mvh
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
Det verkar vara dåligt med det den här gången...
Jag har iaf inte hittat nåt.
Jag har iaf inte hittat nåt.
Re: Sweden finals-Tierp 28-29 sep 2012
Fick meddelan på facebook från Tierp Arena om at det inte är streaming på denna tävlingen..
Det hadde ju varit kanon om det var streaming av årets sista race. Kommer nog säckert vara nån som gasar lite extra friskt då det är en hel vinter å bygga ny maskin på.
Håppas dom blir av med rägnet bara.
Jag var klar för å titta på dragrace nu i och med at vi inte äns var nära å hinna till Tierp.
Med alla ombygnationer hadde vi mycket å gjöra med B20 dragsteren. När vi då upptäckte e85 i kylvatnet, dvs at topplockspackningspatentet och kopparringarna inte håller 100% tätt, fattade vi at vi helt enkelt måste hitta en annan lösning.
Den blåste kylslangar 3 gåmger på sista tävlingen, egentligen har det varit en slang på varje tävling under sommaren, men vi har inte funnit bevis för kompressionstryck i kylvatnet. Vi har hatt tron på at kylsystemet var för underdimentionerad och at när den har kommit till 100 grader har det blivit bildat steam som har tryckt slangarna. Et manometer i kylsystemet hadde möjligtvis varit en idé
Men om det dunstar sprit av vatnet, då har man ju bevis...
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
Det hadde ju varit kanon om det var streaming av årets sista race. Kommer nog säckert vara nån som gasar lite extra friskt då det är en hel vinter å bygga ny maskin på.
Håppas dom blir av med rägnet bara.
Jag var klar för å titta på dragrace nu i och med at vi inte äns var nära å hinna till Tierp.
Med alla ombygnationer hadde vi mycket å gjöra med B20 dragsteren. När vi då upptäckte e85 i kylvatnet, dvs at topplockspackningspatentet och kopparringarna inte håller 100% tätt, fattade vi at vi helt enkelt måste hitta en annan lösning.
Den blåste kylslangar 3 gåmger på sista tävlingen, egentligen har det varit en slang på varje tävling under sommaren, men vi har inte funnit bevis för kompressionstryck i kylvatnet. Vi har hatt tron på at kylsystemet var för underdimentionerad och at när den har kommit till 100 grader har det blivit bildat steam som har tryckt slangarna. Et manometer i kylsystemet hadde möjligtvis varit en idé
Men om det dunstar sprit av vatnet, då har man ju bevis...
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
mvh
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster