Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Förslag på träffar och tävlingar
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av AntonD »

kom väl på i efterhand att tv4 hade säkert uppskattat om ja klämt ur mig att ja körde me gipsad högerarm men varken jag eller niclas som blev intervjuad kände för att uppmärksamma det. men det va fint teamwork mellan jag och simon som satt bredvid när ja körde å fick sköta handbromsen när det behövdes ^^ å ingen av oss fastnade i någon driva en endaste gång så vi är väldigt nöjda med dagen!

hursomhelst, är datumet för en andra körning i jörn spikat än Marino? :) Granadan överlevde ju utan bekymmer, i halvtid hade den fått riktigt fin gång i motorn å otroligt nog slutat dra olja :hihi:
Användarvisningsbild
anto
För mycket laddtryck
Inlägg: 187
Blev medlem: mån jul 26, 2004 1:40 am
Ort: Hörnefors

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av anto »

Vi hoppas också på en gång till då våran volvo överlevde och även gick att köra hem till Hörnefors utan problem.
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Marino Carlsson »

Kolla med Jörns Skoterklubb så jag inte sprider felaktig info. Jag är bara bokad som speaker till den tävlingen.
Behöver du speaker? Hör av dig..
08 Vintersektionen
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jan 09, 2013 6:55 pm

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av 08 Vintersektionen »

Stort tack för skitkul arrangemang,trevliga människor mm.Trots få varv med 3 punkteringar och brusten styrstagsände ( som byttes tack vare inlånade verktyg o billån ) samt ett z format styrstag som till slut satte stopp för frälsningen av norrland,så vare sjukt kul! Extra kul är ju att media gör besök och uppmärksammar arrangemanget. Risken är att man nu råkar snacka lite på hemmaplan så att det kommer fler Stockholmslag. Mvh Prästerna. Ps.när är nästa tävling?
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av jol »

I mars skulle det vara en till knuffarcup i Jörn, men jag kommer inte ihåg datum och på hemsidan hittar jag inte.
Kolla tråden jag skapade för länk till skoterklubben
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Marino Carlsson »

Vi kör vår tävling nästa år igen men nu funderar vi på lite grejor för att göra det ännu bättre.
Behöver du speaker? Hör av dig..
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av AntonD »

en tanke som dök upp hos mig var iaf transpondersystem. det känns som att hyra ett sådant en dag kan inte vara dyrt, finns ju system till rc-bilar att köpa för 1500kr. då slipper man tjafs om att folk fuskar med räknandet. dessutom kan man kolla snabbast varvtid också :)
men jag vet inte, kanske är sveeindyrt.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Markus »

Vår bil är jäklar inte med nånstans utom överst på prispodiet, va är de för stil?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Steve »

Markus skrev:Vår bil är jäklar inte med nånstans utom överst på prispodiet, va är de för stil?
Det håller jag verkligen med om, hade ju inte varit dumt att vinnarna hade fått vara med 1 sekund nånstans
Var samma sak i Jörn, typ helsidesuppslag i Norran, och inte ens en pytteliten bild på oss, kul när man för en gångs skulle får prova att vinna nåt :)

Tror VK hade missat det här totalt i år?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av jol »

Finns tidningsuppslaget att nå nånstans via nätet?

Det är väl bara påfågelbilarna som syns mest som får mediatäckning... som våran :)

Angående transpondrar så kanske gocart och folkrace kan tänka sig att hyra ut utrustningen, under deras lågsäsong så att säga.
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Marino Carlsson »

Det var en av utvecklingarna vi kollat på. För 10000 har vi ett system en dag med han som sköter om de samt transpondrar till alla som kör. De för RC fungerar inte för bilar. För långa avstånd. Problemet är just kostnaden och den måste ju fördelas ut på de tävlande, som vi haft de nu har ju varit för att de ska vara enkelt å billigt.. Teknik finns de gott om bara man vill betala för den!
Behöver du speaker? Hör av dig..
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av AntonD »

oj det va inte billigt för en dags hyrande!! 300kr extra per team om det är 30anmälda, inte riktigt värt! dock borde det kanske gå att fixa sponsorer, speciellt om motorbloggen i tv4 fortsätter mediabevaka som dom gjort
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Marino Carlsson »

Priset är 6000 men så tillkommer resa ToR å lite uppehälle. Smakar de så kostar det.

Framgångskonceptet jämte andra liknande koncept som står utan deltagare är ju enkelheten och kostnaden. Fungerar det inte med enkelheten utan folk börjar vara giriga så stannar inte kostnaden heller. För vår del är det ändå redan nu ett förlustarrangemang men det har vi kalkylerat med redan innan som en kostnad. Så bollen ligger hos deltagarna hur man vill ha det?
Behöver du speaker? Hör av dig..
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av AntonD »

finns ju appar (racechrono, gps laps mfl) som räknar varv och varvtider. dom går ju inte att fuska med iaf, har inte testat själv hur tillförlitliga dom är men vad man har läst på forum så är dom riktigt prisvärda! speciellt när dom är gratis :hihi: men dom räknar ju varvtider ner på tiondelen. nu är jag osäker dock om det behövs nå mer, ska läsa på lite. men alla har ju en töcken smartphone nuförtidn, äre nåt lag som är utan borde det gå att låna under racet. ska nog dra hem å testa på isbanan :)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Knuffarcupen Vol.3 - Alla nu anmälda får vara med

Inlägg av Steve »

Går ju sätta upp en kamera så den som tror sig ha vunnit kan få sitta och titta på film och räkna varv i 4 timmar :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Skriv svar