Inför: Knuffarcupen Vol 4 - 2014 alltså

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inför: Knuffarcupen Vol 4 - 2014 alltså

Inlägg av Marino Carlsson »

Jag sitter å funderar lite över att utveckla tävlingsformen inför 2013/2014 alltså Vol.4

Själva upplägget och tävlingsformen är ju tydligt rätt klockren då vi har så förbaskat mycket förare och team som är med å kör. Att det är billigt och enkelt är nog en stor del i varför men sen att det är så makalöst roligt med att alla åker med gör nog sitt.

För att kunna vara trygg som arrangör och deltagare är ju licenser/försäkringar en bra grej vilket jag känner att vi kommit till en fas där det är bra att lägga in. Dock så blir allt genast mycket dyrare. Vi som arrangörer har inte haft som avsikt att tjäna pengar på detta utan att kunna göra något kul för motorintresserade. Dock ska vi få andra att arrangera är det svårt att få föreningar utöver våran egen att göra det gratis. Men det känns lite som att ska man vara med som arrangör i detta framgångskoncept så får man hitta sponsorer/matförsäljning/entré etc som alternativ för att tjäna pengar.

Tanken är om vi skulle införa engångslicenser för dem som inte redan har en helårslicens i SMA som vi använder oss av i Burkarcupen & Watercross. Engångslicenserna skulle då kosta 150kr/deltagare. Sänker vi startavgiften till 100kr/bil och så har vi en valfri prispottsavgift på 200kr istället så får var å ett team välja själv om dem vill vara med å slåss om prispengarna eller inte. Dem som då lägger avgift är givetvis dem som har chans att vinna pengarna.

Sen det här med framhjulsdrift & bakhjulsdrift? Väldigt få kör fwd. Ska vi slopa den klassen helt eller ska vi köra ihop klasserna? Så länge vi inte kör på is så underlaget är i det närmaste E4:an så har det varit de lag som kört med insidan av hjälmen som kört flest varv. Inte den med snabbaste varvtiderna.

Ytterligare tillägg på säkerheten kring bilarna som ni har förslag/önskemål på? Typ inför brandsläckare i bilarna kanske inte är så dumt? När olyckan är framme är de dem små skillnaderna som avgör.

Hjälp gärna till för jag antar att det är massor av människor här som har bra mycket större erfarenheter av bilsport i alla möjliga former än vad jag/vi har.
Behöver du speaker? Hör av dig..
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Re: Inför: Knuffarcupen Vol 4 - 2014 alltså

Inlägg av jol »

Jag tycker att ni håller isär rwd/fwd, de som vill åka snabbare får köra grävling och de som kör för att det är kul. ..eller gillar ställen får köra med baken
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Inför: Knuffarcupen Vol 4 - 2014 alltså

Inlägg av Steve »

Jag har funderat på nånting som skulle göra tävlingsmomentet roligare, gillar inte riktigt att det ska gå ut på att man ska hålla innern och köra som tant Agda hela tiden för att vinna...men jag har som inte kommit fram till nåt vettigt

Sen att ni har kvar 300:- som anmälningsavgift fastän man måste lösa en försäkring per person tror jag spelar liten roll...det är alldeles för mycket nöje per krona ända :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Re: Inför: Knuffarcupen Vol 4 - 2014 alltså

Inlägg av jol »

Innebär det fler tävlingar under ett år så är jag också för 150kr försäkring, kanske 100kr till startavgift och 100 till potten (som alla betalar till i sin klass)
Peter Strandberg
Alfa kombi
Skriv svar