Info om Kjula i sommar

Förslag på träffar och tävlingar
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Info om Kjula i sommar

Inlägg av p.hedman »

Finns det någon som har lite info om Kjula regler datum mm är intreserad av att åka dit i sommar, ska vara en bra tävling :) /Peter
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av Richard »

http://kjuladragway.com/ är en bra början :)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av p.hedman »

Tack, jag har varigt inne på denna sida förut men då var det gammal info men det här duger .... :) / Peter
Klass regler är dom samma som malmös ?
Tian
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön jul 05, 2009 10:03 am
Ort: Oxelösund

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av Tian »

Mattias Lithammer

Dodge Avenger M30B35 Turbo

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
Bild
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av p.hedman »

OK vad gör man om man inte har fejsbook då? / Peter
PS tänker inte skaffa det heller :)
Tian
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön jul 05, 2009 10:03 am
Ort: Oxelösund

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av Tian »

PISTONHEAD OPEN 2013


RACEDATUM:


25-26 maj. Pistonhead Open #1 Spring Nats.

29-30 juni. Pistonhead Open #2 BS June SVDA.

3-4 augusti. Pistonhead Open #3 Summer Nats.

30 aug - 1 sep. Pistonhead Open #4 BS Aug SVDA. Finaler PO. SM MC.

21-22 sep. Pistonhead Slight Return Night of Fire.



KLASSER



SPS - SUPER PRO STREET

Klassbreakout på 201m är 4.40 sek och 6.60 sek på 402m.

Klassen följer SBF:s Advanced ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro.

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.

Kaross: 2 öppningsbara dörrar.

Chassi: Fjädrat 25:1E.

Hjulbas: Min 100” / Max 115”

(Undantag: S10, Ranger och Dakota truckar vars hjulbas max får vara 125”

och ”full size” truckar som får ha en max hjulbas av 140”.)

Bakfälgar: Bead Lock alt inner liner krävs sedan 980101 i adv ET.

Överdrivning: Fritt vid användande av kompressor, rotstyp och High helix.

För skruvkompressor se överdrivningstabell DRT 1.12.

Turbo och lustgas är tillåtet men ej lustgas tillsammans med överladdning.

Växellåda: Fritt. Automatlåda ska vara försedd med effektiv oljeuppsamlingsanordning.

Drivmedel: Blyfri bensin eller methanol, nitrometan är ej tillåtet.

Licens: Internationell A3/B3 eller C1 krävs i klassen from 2006.

För övrigt så gäller ET reglementets regler för Advanced ET.

Körning snabbare än 4.40/6.60 stryks vid kvalvända. Vid eliminering diskning.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Se reglemente: http://superprostreet.com/Super_Pro_Str ... ebook.html



TH - TEN´N HALF

Klassbreakout på 201m är 4.60 sek och 7.00 sek på 402m.

Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro.

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.

Däck: Slicks/Däck som är märkta med 33x10,5W tillåtna. Däck bredare än dessa ej tillåtna oavsett konstruktion.

Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Bilens klassning och förares licens är avgörande.

Körning snabbare än 4.60/7.00 med godkänd bil stryks vid kvalvända. Vid eliminering diskning.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen.

Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.

Max påviktning 230 kg.

Vikt inkl förare:

Big Block 1150kg.

Small Block 1000kg.

6-cyl 900kg.

5-cyl 800kg.

4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.



PS - PRO STREET

PS – PRO STREET – BO 7.60

Klassbreakout 4.80/7.60 sekunder.

Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro.

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.

Slicks tillåtet.

Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Bilar utrustade manuell låda, typ Lenco, Liberty, G-Force eller liknande, + 50 kg.

Bilar utrustade med 10,5 W-däck, -75 kg.

Klassens ”Break Out” är 4.80 sek på 201 meter och 7.60 sek på 402 meter.

Kvalvända som körs snabbare än 4.80 sek på 201 meter eller 7.60 sek på 402 meter stryks.

Vid körning snabbare än 4.70 sek på 201 meter och 7.50 sek på 402 meter, utesluts man från fortsatt tävlan i klassen under gällande tävling, oavsett chassie typ.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras från tävlingen.

Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras från tävlingen.

Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.

Max påviktning 230kg.

Vikt inkl förare:

Big Block 1150kg.

Small Block 1000kg.

6-cyl 900kg.

5-cyl 800kg.

4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.



FAQ

PRO STREET föreningen har beslutat att bibehålla vikten 2013.

Vikten kan komma att ändras till 2014, då vi vet bättre vad vi har för bilar i klassen.

PRO STREET har beslutat att ändra klassbreak out på 201 meter till 4.80 från 4.60 då denna tid inte alls relaterar till 402 meterstiden 7.50. Detta görs för att konkurrensförhållandet ska vara balanserat om en serie går på både 402 och 201-metersbanor.

PRO STREET medger viktlättnad för eventuella deltagare, som valt att köra på 10,5 däck, som kompensation.

Varför 4-cyl etc fri vikt i PRO STREET?.

Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.

För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.



4TO6 - FOUR TO SIX

Klassbreakout på 201m är 3.66 sek och 6.00 sek på 402m.

Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro.

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.

Slicks tillåtet.

Motor. Max 6 cylindrar. Övrigt fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Bilens klassning och förares licens är avgörande.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.

Max påviktning 230kg.

Min vikt inl förare:

6-cyl 900kg.

5-cyl 800kg.

4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.



FAQ

Varför har 4-6 fri fart?

Dom har fri fart enl gällande säkerhetsreglemente.

Klassen måste få en chans att forma sig innan ytterligare regler införs.

Varför 4-cyl etc fri vikt?.

Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.

För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.



STREET 8,50 (FD. WCT - WIDE CAST TREAD)

Klassbreakout på 201m är 5.10 sek och 8.60 sek på 402m.

Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar med kaross, öppningsbara dörrar och fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna

Fabriksmönstrade gatslicks, maxhöjd 32”.

Slicks max 31x10,5W.

Mönstrade ”Drag” radialdäck, fritt.

Vi går efter fabriksmärkning på däcket.

Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Bil ska köras för egen maskin tillbaka till depå efter avslutad repa.

Kvalvända snabbare än 8.60 räknas inte.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Bil som kör snabbare än 8.60 i eliminering diskvalificeras.

Återbogserad bil kval = struken kvalificeringstid gällande runda.

Återbogserad bil eliminering = Diskvalificerad från fortsatt tävlande i klassen, oavsett anledning.

Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen

Max påviktning 230kg.

Min vikt inkl förare:

Big Block 1300kg.

Small Block 1200kg.

4-5-6-cyl Fri vikt.

Max 16-bilarsstege.



FAQ:

Klassen STREET vänder sig först och främst till de sk. balkbilarna som inte uppdateras efter SBFs regler 2013 och till sk ”gatbilar”. Bäst lämpad är klassen för bilar mellan 8.50 -10.00 sekunder.

STREET har en begränsning på 32” höjd för fabriksmönstrade däck?

Vid genomgång av dom vanliga fabrikaten så visade det sig att det var ett lämpligt förfarande för att få till en rättvisa mellan slicks, ”DOT” och radialer.

STREET har ju fri ¨bredd på fabriksmönstrade ”Drag” radialdäck, vad är rättvisan?

Vi tror att det är vettigt men framtiden är facit. Med Drag radialdäck menas inte slicksstomme.

Varför får small block ha mindre vikt i STREET?

Vanligtvis så är det lättare att få ut mer tillförlitlig effekt ur en stor motor så vi tror att detta ger en rättvisare racing.



REAL STREET (FD. CT - CAST TREAD)

Klassbreakout på 201m är 5.10 sek och 8.60 sek på 402m.

Stegtyp: Haltande Pro

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar med kaross, öppningsbara dörrar och fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen

Dragsters, funnycars, altereds är inte tillåtna

Max 10,1” ( 257mm ) DOT och eller E märkta däck. Detta gäller av fabrikanten uppgivet slitbanemått.

Gällande däcktvister så åligger det föraren att visa vart man kan hitta av fabrikanten uppgivet mått.

Max 28x 9” fabriksmärkta slicks.

4WD endast E-märkta däck.

Fri trimning

Föraren skall om möjligt meddela besiktningen bilens eventuella prestanda.

Då kan rätt säkerhetsbesiktning utföras och eventuell uteslutning i tävlingen undvikas.

Chassin godkända för 7,50 eller lägre är ej tillåtet.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Wheelie bars ej tillåtet.

Gatbilsklass = Effektiv ljuddämpning

Stora bilar som bevisligen inte kan väga under 1450kg kan av personalen komma att vinkas förbi vågen av tidsmässiga skäl. Detta avgör personalen vid vågen, ingen annan.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Bil ska köras för egen maskin tillbaka till depå efter avslutad repa.

Återbogserad bil kval = struken kvalificeringstid gällande runda.

Återbogserad bil eliminering = Diskvalificerad från fortsatt tävlande i klassen, oavsett anledning.

Max påviktning 230 kg.

Min vikt inkl förare:

8 eller fler cyl 1450kg.

6 cyl 1200kg.

4 cyl & Wankel 1000kg.

VW-bubblor med max 4 cylindrar utan överladd, fri vikt.



Godkända däck till klassen Real Street:



Mickey Thompson M/T



ET Street Radial

Section Tread Overall

Part Size Width Width Diameter

3730R P205/50R14 22X8.50R14 8.3 7.25 22.3

3732R P215/60R14 24X8.50R14 8.6 7.0 24.2

3750R P205/50R15 23X8.00R15 8.4 7.6 23.2

3751R P225/50R15 24X9.00R15 9.1 8.2 24.0

3740R P205/40R17 24X8.50R17 8.3 7.3 23.5

3780R P245/40R18 26X9.50R18 9.6 8.5 25.8

3782R P265/40R18 27X10.50R18 10.6 9.6 26.5



ET Street

Section Tread Overall

Part Size Width Width Diameter Circ.

3752 26X10.50-15LT 10.5 8.3 26.1 82

3753 26X11.50-15LT 12 9.8 26.3 82

3758 27X10.50-15LT 10.6 8.9 27.0 85

3754 28X11.50-15LT 11.1 8.6 27.6 87

3755 28X12.50-15LT 12.6 10.0 28.1 88

3792 26X10.50-16LT 10.3 8.4 26.0 82

3793 26X11.50-16LT 10.8 9.7 26.2 82

3796 28X11.50-16LT 10.7 8.7 28.0 88

3743 26X11.50-17LT 11.1 9.5 26.5 83



Hoosier DOT Drag Radials

Section Tread Overall

Part Size Width Width Diameter Circ.

17310 P225/50R15 9.3 8.5 23.9 75.2

17315 P275/50R15 9.3 9.5 25.7 80.8

17316 P295/65R15 12.0 10.0 29.6 93.0

17317 P275/60R15 11.3 10.0 28.0 87.6

17320 P225/50R16 9.3 8.8 24.9 78.3

17325 P255/50R16 10.5 9.5 26.3 82.5

17327 P225/45R17 9.5 8.5 25.1 78.8

17328 P245/45R17 9.8 9.4 26.0 81.8

17330 P275/40R17 11.3 9.8 25.7 81.0



Hoosier DOT Quick Time

Section Tread Overall

Part Size Width Width Diameter Circ

17010 P175/70D-15 7.3 5.6 24.8 78.0

17030 P275/55D-14 10.1 8.5 26.1 82.0

17050 P245/60D-15 11.1 8.0 26.1 82.0

17100 P275/50D-15 11.6 10.0 26.1 82.0

17110 P275/60D-15 11.8 9.0 27.0 85.0

17120 P295/50D-15 12.8 10.0 27.0 85.0

17125 P295/60D-15 12.6 10.0 29.0 92.0



Hoosier DOT Quick Time Pro

Section Tread Overall

Part Size Width Width Diameter Circ

17411 26x 9.50-14LT 10.0 8.0 26.1 82.0

17415 26x 9.50-15LT 9.9 8.0 26.1 82.0

17421 26x11.50-15LT 11.5 10.0 26.4 83.0

17431 26x 9.50-16LT 9.3 8.0 26.1 82.0

17500 27x10.50-15LT 10.1 9.0 27.0 85.0

17510 27x11.50-15LT 11.2 10.0 27.0 85.0

17601 28x11.50-15LT 11.2 10.0 28.0 88.0

17603 28x11.50-16LT 11.8 10.0 28.0 88.0

17700 29x11.50-15LT 11.9 10.0 29.3 92.0



FAQ:

Klassen REAL STREET vänder sig först och främst till vassa gatbilar i spannet mellan 10.00-14.00 sekunder. Bilar som kan köras till och från banan för egen maskin.

REAL STREET fri fart?

Javisst, fri fart inom ET reglementet. Din bil måste uppfylla alla säkerhetskrav samt klassa in enligt RS regler. MAO fri fart innebär i praktiken väldigt fort men inte mer.

REAL STREET 10,1” (257mm) slitbanebredd på mönstrade däck?

Det borde motsvara vad en normal ”varjedagbil” får in samt göra skillnaden mellan slicks och gatdäck försumbar.

Varför måste REAL STREET ha effektiv ljuddämpning?

Klassen är tänkt för ”Normala” gatbilar. Dom har ljuddämpning ute i trafik.

Urkopplade avgassystem i hängandes i ståltråd under bilarna undviks med denna regel.

Varför måste inte alla i REAL STREET väga?

Bilar i den klassen innefattar ibland pickuper och t.ex. fullsizebilar som omöjligt kan komma under 1450kg. För att spara tid så kan dom bli förbivinkade av vågpersonalen.

Varför kan man inte bara mäta däcken i REAL STREET?

Många däck blir bredare efter slitage. Ditt däck kan alltså vara godkänt vid första tävlingstillfället men för brett på slutet av säsongen. Därför går vi efter av fabrikanten angivet mått.

Gällande däcktvister så åligger det föraren att visa vart man kan hitta av fabrikanten uppgivet mått!

Om funktionär inte har tillräcklig kunskap om just ditt däck så åligger det dig att bevisa genom t.ex. originalbroschyr eller fabrikantens hemsida att just ditt däck är godkänt för klassen.



ET PRO

Bracket 8.50-15.00

Stegtyp: Haltande Pro

Stegar enligt DR 4.3.1

Vid färre än 8 deltagare körs ”all in”. Över 8 = bump.

Klassen är öppen för samtliga biltyper, dragsters eller doorslammer bilar.

Slickskrav. Storlek fritt. Mönstrade slicks, så kallade gatslicks, är tillåtna. Undantaget J15 och J16-förare.

Motor fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Alla typer av växellådor får användas, automat, Lenco, Liberty, G-Force med flera.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Gasreglage: Så kallade Trottelstop förbjudna. Gasreglage ska manövreras av förarens fot.

Inga elektroniska, pneumatiska, hydrauliska etc hjälpmedel får på något sätt påverka gasreglaget. Se DRT 1.15.

Fördröjningboxar: Så kallade Delay Boxar förbjudna

I ovanstående klasser får ingen anordning (elektrisk, pneumatisk eller hydraulisk) eller modifiering av befintliga komponenter med uppsåt att skapa en justerbar fördröjning mellan det att föraren släpper kopplingen, transbraken etc. och bilens rörelse framåt förekomma.

Inkvalning sker på dial-in för den aktuella rundan och måste vara inom tidsintervallet 8.50 sek - 15,00 sek.

1/4 mile (5,10 sek. - 9,60 sek. 1/8 mile) med undantag för J15 & J16 förare, för att kvalrundan ska räknas.

Rörligt dial-in används på tävlingarna.

Burnout: Burnout över startlinjen är tillåten om arrangören inte meddelat annat. Burnouten ska vara skälig.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.

UNDANTAG:

För förare med J15 eller J16 licens tillåter vi att sätta ett dial-in långsammare än 9.60 sekunder på 201 meter eller 15.00 sekunder på 402 meter.

En J15 eller J16 förares kvaltid får köra långsammare 9.60 sek på 201 meter eller 15.00s på 402 meter.

J15 förare får inte köra fortare och sätta ett dial-in lägre än 10.50 sek på 201 meter eller 16.00 sek på 402 meter enligt SBF’s regelbok.

J16 förare får inte köra fortare och sätta ett dial-in lägre än 8.70 sek på 201 meter eller 13.50 sek på 402 meter enligt SBF’s regelbok

J15 och J16-förare är undantagna från slickskrav.



FAQ

ET PRO har till 2013 justerats efter de nya chassireglementet, ner/upp till 8.50.

ET SUPER PRO och ET PRO har slagits ihop till en klass då deltagarantalet är måttligt i den ”snabba” bracketen. Det finns andra klasser i serien för de som vill köra fortare än 8.50.

ET PRO har tagit bort ”all in” då vi anser att det ska finnas ett värde i ett kval. Dock så får alla chansen, vid ett startfält som underskrider 8 bilar, att vara med och tävla.



JR - JUNIOR DRAGSTER

Denna klass följer SBF:s regelverk. För mer information se; sbf.se.

Reglerna följs till 100% enligt SBF’s regler för Jr. Dragster.



TT - TEST´N TUNE 6.00 - 14.00

Tidskortskörning



MC:



TB - TWIN BIKE

http://www.twinbike.se/empty_13.html



TT MC - TEST´N TUNE MC

Tidskortskörning



ÖVRIGA KLASSER BIL:



VINTAGE A - VINTAGE DRAG

Nostalgiracers typ Frontmotordragsters, Funnys och altereds.



VINTAGE B - VINTAGE DRAG BODY

Nostalgiracers typ classic cars, gassers och hot rods.



VINTAGE C - VINTAGE DRAG MC

Nostalgiracers typ MC.



TOP DOORSLAMMER

Se reglemente: http://s-d-a.se/reglerbil.html



PC - PRO COMP

Se reglemente: http://www.pro-comp.se/index.asp





ÖVRIGA KLASSER MC:



CB - CLASSIC BIKE - Vintage C



JRB - JUNIOR DRAG BIKE



SGS - SUPER GAS BIKE



SCB - SUPER COMP BIKE



PTB - PRO TWIN BIKE - SM-deltävling



PSB - PRO STREET BIKE - SM-deltävling



SSB - SUPER STREET BIKE



PXB - PRO EXTREME BIKE - f.d Top Eliminator



FAQ



Måste man väga varje runda?

Du måste alltid väga under eliminering om inte vågpersonalen säger annat.

Under kval så måste du ha vägt din snabbaste repa för att den skall gälla.

Om du kört 9,0 repan innan och nu kört 9,1 så kan du bara köra förbi vågen om du redan har en godkänd 9,0 kvalrepa.



Jag vill bara få ett tidkort på bilen, inte tävla.!

Det finns möjlighet att köra något som heter Test & Tune om man bara vill ha ett tidkort.
Mattias Lithammer

Dodge Avenger M30B35 Turbo

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
Bild
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Info om Kjula i sommar

Inlägg av p.hedman »

Tack så mycket :)....
Skriv svar