Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Förslag på träffar och tävlingar
EDLUND
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: ons sep 28, 2005 4:49 pm
Ort: Ö-VIK

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av EDLUND »

Nä ja kommer inte att köra, mina motordelar blev skickade i början av veckan, så ja kommer väl ut längre fram i sommar.
2010:
1a Gatbilsklassen på Kubbe Raceway
1a Streetracecupen i Ö-vik
2a Umeå Open
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Givetvis uffe! Test n tune :) Edlun: de va ju synd:(
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Någon som kan ta med en penna för att skriva startnr på bilarna? En vattenlöslig såndär vit modell....
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Ska försöka förtydliga klasserna!
Grundtanken är att det ska va enkelt= allt går på max däcks bredd.

10,5" klassen får max ha 10,5" märkta slicks. kostar 300:- (dock ej 10,5 wide, står på däcken)
4wd bilar hamnar i 10,5 klassen

I OUTLAW så hamnar större slicks däck= värre bilar. kostar 400:-
(Iom detta så KAN de som kör 10,5" klassen även köra i båda klasserna i elimineringen, bara för att få köra ännu mer, kostar dock 500:- totalt isf)

Kör man med mönstrat=vanliga däck,dot däck mm ja då får man välja klass själv. (detta bara för att få dit folk som vill köra, finns raggarbilar med ganska mild motor och större däck än 10,5" breda, som kör med mönstrat och dom tycker jag skall få köra i 10,5" OM DOM VILL SJÄLVA.)

Test n tune är för fordon som bara vill testa att köra 201m. kostar 200:-


Test n tune kostar 200:- och betalar du en 100:- extra(=300:-) får ni OM NI VILL köra elimineringen i 10,5" klassen, detta för att om ni känner för det kunna köra ännu mer på eftermiddan!
För under elimineringen av moped,10,5 och outlaw så blir det nog ingen tnt körning! bara så ni vet:)

Hoppas på bra väder nu bara:)
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Hallå alla lyriker :) någon som är taggad för imorgon?? själv jobbar man som en dåre för att kunna åka upp på nån timma :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag va och prov körde lite ute i skogen i går kväll då alla andra såg hocky :) håller på att lasta lite värktyg nu. blir kul imorgon även om det inte känns riktigt rätt allt i B20:n. men vi får se hur den går iallafall nån repa. (lite tryck i kylsystemet)

mvh jens
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Perkele70 »

STAFFAN KOMMER INTE!LÅD FUCK UP!Har bara 2an...backen smäller i på transbrake!LEDSAMT!
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Jens Gustavsson »

tack för en bra tävlig och kul att träffa alla bil och moppe trimmare efter vintern. perfekt att kombinera så där tycker jag :thumbright:

mvh jens
Användarvisningsbild
Holländaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 391
Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
Ort: Harads
Kontakt:

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Holländaren »

Här finns alla tider från igår, både bilar och mopeder.
http://www.underdogsracing.com/drag/amselse20130519.pdf

En sak vill jag ta upp här där dom flesta deltagare förhoppningsvis läser det.. Se till att ha vettiga startnummer nästa gång!
Det var för många som hade startnr på fel sida, eller så litet så vi inte kunde se det från sekretariatet (gäller då mopederna), eller ibland så fanns det 4 olika startnr att välja på på samma fordon. Utgå inte ifrån att vi har koll för det gör vi inte ;) Efter några repor börjar man få lite koll på vem som är vem men inget är så enkelt som ett tydligt startnr, och det är faktiskt inte så svårt att fixa det... Det läggs ner otroligt mycket tid och pengar på maskinerna så det känns ju som att alla borde ha både tid och råd med att fixa ett tydligt startnr.
Vi gör det bästa vi kan men vi är inte synska. Det gör inte våran dag enklare heller men i slutändan drabbar det bara er själv. Förseningar i starten, risk för att tiden hamnar på fel person, osv... Så jag hoppas verkligen på skärpning inför nästa gång.
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av smokke »

all cred och tack för ett bra arr :thumbright:
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Hallå!

Tack för en trevlig lördag!
JA det finns saker att förbättra! Totalt sett så var nog de flesta nöjda, både publik och chaffisarna.
Ban ägaren var nöjd att ha fått nog mycket folk så det täckte utgifterna på brandbil,ambulans och försäkrings avgiften så han var positiv till fler gånger i sommar:) (se mer info om detta längre ner)
Dock så ska vi inte kräva superkvalite på första sommaren med oprövat konsept.
Riktigt roligt att så många bilar dök upp: 18st (samt 3st extra som inte hann dit innan elimineringen var igång)


OBS!!!!!!!!!!!! Vi kommer INTE köra bilar den 15/6 på Norrcuppen. OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ev kommer vi köra en test n tune mitt i sommarn, isåfall utan publik! datum för den kommer senare.

Vi FÖRSÖKER att köra Norrcuppen med bilar och mopeder den 10/8-13 med samma upplägg som var nu senast men lite förändringar för chaffisarna för att få mera rundor och mera action för publiken! mer info längre fram.

Dock så behövs någon/några fler som är seriöst intresserad att få detta att funka både tidsmässigt för mig samt att säkra upp så inte allt faller om jag skulle få förhinder!
Så om någon känner sig manad så hör av er här ell FB ell ring: 0703127714
Det är inte svårt men man ska vilja fara dit det datum som gäller och hjälpa till med olika uppdrag. (tex ta emot bilarna-ge start nr mm, sopa/vattna/vara starter osv, finns mycket grejer att hjälpas åt med som förbättrar för alla)

Holländaren: Tack för att du hjälper oss med att kunna ha tidtagning på plats!
Jag hörde rykten om att det blir aktiva stage lampor och 60f mätning framöver? Detta vore kanon för 60 foten är A&O för oss med bil! Nu har vi kommit på bättre lösning för bilarnas start nr men det tar vi upp senare.
Dock så kan man nog inte kräva att alla ska ha färdigtryckta start nr då vissa bara kör test n tune och andra har raggarbilar inte vill ha klisterlappar på bilen mm men att skriva med vita pennan i nog stor text ska inte vara svårt nu då vi provat detta. (sen är det upp till var och en att täcka över andra siffror på bilarna)

Tack så länge:)
Användarvisningsbild
Holländaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 391
Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
Ort: Harads
Kontakt:

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Holländaren »

Jo det stämmer, vi har beställt fler fotoceller och siktar på att ha igång dom senare i sommar. Alltså blir det stagefotoceller och 60 fot :) Det är ju lite jobb med det innan dom är igång; det måste dras nya kablar, mjukvaran måste ändras osv.. Men vi siktar på senare under sommaren iaf!

Jag förstår att man inte kan begära att alla har tryckta klisterlappar på bilen, speciellt inte när man måste ha en ny sån på varje tävling för alla verkar använda olika startnr system. Men som sagt bara att siffran sitter på rätt sida hjälper ju ;) Om vi har sekretariat på det stället vi hade det i helgen så vill jag helst se startnr både i framrutan och på höger sidan av bilen, så att det syns både när ni kommer rullandes och när ni står vid starten. Och svart text funkar som sagt dålig på bilrutor, det syns oftast inte alls. Inte heller eltejp som jag tror vissa använde för att kryssa bort T eller O, ta gärna ljus tejp isf.
Tjoffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: sön mar 25, 2007 9:23 pm

Re: Norrcupen 2013 & Test`n tune för bilar 18/5

Inlägg av Tjoffe »

Ang min bil, Mustngen den röda så blev det ju bara en vända sen sprätte det lös en låsring på ett knutkors som gjorde att "koppen" flög ut av centrifugalkraftn och då var obalansen i mellanaxeln obeskrivlig på 6500varv med 1-1 i lådan....
Har rivit pg lådan nu(eller det som inte skakat loss av korset..) och det var inte kul!
Hade köpt mig en riktig PG från transmission specalities som är specad 2500hk men vad gör det då mellanaxeln skakar som faaaan.
struten bakpå hade tagit med sig gängorna ur huset, nållagret i huset var trasigt samt en bustning SAMT sfi huset och även 10000:- utgående axeln.... :(
Håller på att försöka repa upp det som går samt skaffa fram delar.
Ska söka reda på ett 3" kardanrör av bättre kvalitet så jag kan bygga klart mellanaxeln som jag redan har allt till men inte hunnit med att bygga ihop än :evil:

men jag fick ju hyffsad ,slutfart 187 på 201m så därav ett litet ivermek nu i veckan för att få ihop den igen innan sommarn är över :thumbright:
Skriv svar