Facegrupp 4to6

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Facegrupp 4to6

Inlägg av Hans K »

https://www.facebook.com/groups/1580958 ... tif_t=like

Diskutera nya klassen på Kjula och Malmö
4TO6 - FOUR TO SIX

Klassbreakout på 201m är 3.66 sek och 6.00 sek på 402m.

Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:

Stegtyp: Haltande Pro.

Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.

Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.

Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.

Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.

Slicks tillåtet.

Motor. Max 6 cylindrar. Övrigt fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.

Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.

Bilens klassning och förares licens är avgörande.

Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.

Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.

Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.

Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.

Max påviktning 230kg.

Min vikt inl förare:

6-cyl 900kg.

5-cyl 800kg.

4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.



FAQ

Varför har 4-6 fri fart?

Dom har fri fart enl gällande säkerhetsreglemente.

Klassen måste få en chans att forma sig innan ytterligare regler införs.

Varför 4-cyl etc fri vikt?.

Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.

För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Re: Facegrupp 4to6

Inlägg av Hans K »

https://www.facebook.com/groups/3108339 ... rk_t=group

Ny grupp för deltagare och intresserad i klassen


Chassi breakout är det som styr om har fort får åka!

25.4 7.5
25-2.3 6,5
25-1E 6,0
25-1F 6.0
OSv .
Skriv svar