Drifingträning Pengfors 18:e Maj 2014

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
professorwinther
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör aug 28, 2010 9:44 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Drifingträning Pengfors 18:e Maj 2014

Inlägg av professorwinther »

Tid: 12:00 till 17:00
Plats: Pengfors motorstadion i vännäs

Nu är det äntligen klart. Även detta år kommer vi att ha möjlighet att träna drifting under lagliga former.
ALLA är välkomna. Även om du inte har en häftig bil eller kan drifta ännu. Tanken är att man ska få träna. Troligtvis kommer vi att ha några proffs på plats som kan ge tips.

Reglerna är enkla, heltäckande klädsel i bomull eller ylle. Alltså Jeans och en hoodie funkar tilsammans med läderskor och handskar. Och en hjälm för motorsport. Alltså du får inte köra i din cykelhjälm. :)

Kraven på bilen är att den skall vara säker och fri från lösa grejer och läckage.

Det är krav på SBF licens, om du inte har en licens kan du lösa en engångs på plats för 100:- Då är du bra försäkrad mot om du skulle råka köra sönder en del av banan eller liknande.

Avgiften för att köra är 200:- Då ingår en hamburgare och dricka om du är umeå gatbilsmedlem.

För att vi ska veta att tillräckligt många förare kommer så vill vi ha föranmälningar. Blir det för få så måste vi ställa in. Så se till att polaren bygger klart sin bil och kommer och bränner lite däck.

Föranmälan på viceordforande@umeagatbilar.se
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt min än!