xenon till bmw E34? kan någon hjälpa till att hitta en bra s

Har ni förslag till en bra länk lägg in den här
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

xenon till bmw E34? kan någon hjälpa till att hitta en bra s

Inlägg av maax »

jo hejsan tänkte om någon kan hjälpa mej hitta nån bra sida där dom säljer xenon ska sitta på en bmwE34 hur funkar det då måste man ha två xenon kitt då eller? om man vill ha hel och halvljus, och vilken watt är lämplig till halvljus och till helljus? finns väl olika som tänder olika snabbt också?

skulle va schysst om nån kunde hjälpa mej att hitta nån bra sida där det inte är allt för dyrt men rätt så bra kvalitet, :D är inte så haj på xenon :doh:

MVH
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Vill du ha hel och halv så måste du köra med dubbla satser. Biltema och jula säljer kitt som funkar, vill du ha dyrare med samma funktion så är det väll xenonkungen som gäller
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

okejokej. nämn några bra märken då? och vilken effekt ska man ha`?
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Jag har tidigare köpt från www.vvme.com men pga dyra fakter vid större ordrar började jag se mig om efter bättre alternativ.

Väntar nu på leverans från www.xenonhuset.se som hade hyfsade priser på dom.

Kör inte mer är 35W på halv, man kan ju vara lite hygglig mot sina medtrafikianter då de kan bli rätt skarpt, kan även få justera ner ljuset något. 4300k eller 6000k inte mer ivf.

Heljuset är de ju bara fräsa på, rekommenderar dok inte mer än 4300K där. Bytte till 6000k i mina extraljus och sumpade säkert 100 m effektiv i längd på de blåare skenet.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Satte just 2x55W i 2st Sim extraljus på min Volvo 850. 4300k lampor. Lyser som bara f*n :).

Köpte mina från vvme.com. 2st 55W:are plus reläkablage inkl frakt blev 702:- till dörren.

Köper man då istället 2st 35W för halvljus säger vi, minus reläkablaget så borde man hamna på dryga 500kr kanske?

Sen är dom riktigt snabba deras ballaster & lampor, det går att helljustuta osv utan problem. Kan bara rekommendera dom!
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter L »

Jonas: Är sugen på att bygga på samma koncept med vvme:s xenon och sim alt nbb lyktor. Skulle dock vilja veta om det är värt att lägga dem extra pengarna på nbb halogenlyktor. Skulle va kul att se hur bra simljusen funkar. Du ska inte förbi "best damn garage" något i veckan?
Peter Lindberg
0768032059
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag har 4st sim:are med 55w xenon på 4300s ljusstyrka, Lyser grymt för priset!!!
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Nicklas Persson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: fre sep 28, 2007 4:27 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Nicklas Persson »

JonasW skrev:Satte just 2x55W i 2st Sim extraljus på min Volvo 850. 4300k lampor. Lyser som bara f*n :).
Så det är du som varit runt å lyst 8)
Användarvisningsbild
Nicklas Persson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: fre sep 28, 2007 4:27 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Nicklas Persson »

Peter L skrev:Jonas: Är sugen på att bygga på samma koncept med vvme:s xenon och sim alt nbb lyktor. Skulle dock vilja veta om det är värt att lägga dem extra pengarna på nbb halogenlyktor. Skulle va kul att se hur bra simljusen funkar. Du ska inte förbi "best damn garage" något i veckan?
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 092003.pdf

http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 072104.pdf
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter L »

Jo har läst dem testerna. Är ju grym skillnad mellan sim med 35w kinaxenon och nbb med osram 35w. Dock får man ju nästan tre st sim för priset av en nbb :hihi: Men jag skulle vilja se dem live, så man kan få någon slags uppfattning om hur mycket dem lyser. Vill max ha 2st extraljus. Har sett hur bra xenon nbb funkar, är ju ljusporr på högnivå. :twisted:
Peter Lindberg
0768032059
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Efter att ha testat Sim:arna nu, så ser jag ingen anledning till att köra NBB med tanke på prisskillnaden :). Testade igår kväll mot en jobbarkollegas 3st Bosch med 3st 100W halogen också. En av mina Sim:ar gav mer, bredare & längre ljus. Helt vansinnigt!

Bor ju i Sävar, så absolut kan jag kika förbi best damn garage nån kväll i veckan. Säg till vilken dag som passar eller ring (skickar PM), så kommer jag dit.
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Nicklas Persson skrev:
JonasW skrev:Satte just 2x55W i 2st Sim extraljus på min Volvo 850. 4300k lampor. Lyser som bara f*n :).
Så det är du som varit runt å lyst 8)
Haha, nån som sett mig? :D
Användarvisningsbild
Nicklas Persson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: fre sep 28, 2007 4:27 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Nicklas Persson »

Haha jo jag såg dig allt igår. Är kul med mkt att lysa med
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Nicklas Persson skrev:Haha jo jag såg dig allt igår. Är kul med mkt att lysa med
Skönt om inte annat, helljuset på 850:n är som en 10W ficklampa :).
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

JonasW skrev:
Nicklas Persson skrev:Haha jo jag såg dig allt igår. Är kul med mkt att lysa med
Skönt om inte annat, helljuset på 850:n är som en 10W ficklampa :).
Jo har oxå en 850, är fan värdelöst ljus.. 4x sim med 55w xenon is the shit..
Dänniz 073-8447664
Skriv svar