Smokey Yunicks livsverk

Har ni förslag till en bra länk lägg in den här
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av Elias_ »

http://schou.dk/hvce/" onclick="window.open(this.href);return false;

intressant läsning :thumbright:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av caterpillar »

har hans bok; power secrets... mye greier som funker en i dag; men tiden har ju gått fremmåver... ; det der hot wapor greiene burde vært forsket lite mer på..biler går ju på gass( naturgass) i dag, så hvprfor ikke bensingass...?
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av Jens Gustavsson »

kopierat och översätt från svenska bilsport, med bagarn och bostic som reportrar :thumbright:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av Kadett4wd »

En bekant försökte bygga en sån där... det misslyckades totalt.
Antingen saknas nåt väsentligt på bilden eller så är det tidernas största aprilskämt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av Elias_ »

man skulle haft tag på patentet o läst lite ;) men min egen fundering är att lösningen sitter i backventiler och vatten insprut för att dämpa spiknings risken men spekulera kan man göra i oändlighet.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av Daniel Bjälevik »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=41450" onclick="window.open(this.href);return false;
Bild
TMB
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: mån apr 06, 2009 6:46 am

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av TMB »

Ut fra det jeg kan lese er det en kombinasjon av en bensin motor og en damp motor.
Som gikk så magert at temp ble faretruende høy, og vann måtte til for å "kjøle", noe som igjen medførte trykkøkning i forbrenningskammeret. Og det er da dampen som står for energien her. Bensinen vil stå som varmekilde for vannet.
Tidspunkten for tenning og innsprøytning av vann vil variere med turtallet og tempraturen. med dagens programerbare sprut skulle det la seg gå, men blir nok mye prøve å feile.
tony
Forumsberoende
Inlägg: 858
Blev medlem: fre sep 09, 2005 9:46 pm
Ort: Avesta

Re: Smokey Yunicks livsverk

Inlägg av tony »

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... QgNe7OZFSg" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar