http://schou.dk/hvce/" onclick="window.open(this.href);return false;
intressant läsning
Smokey Yunicks livsverk
Smokey Yunicks livsverk
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: Smokey Yunicks livsverk
har hans bok; power secrets... mye greier som funker en i dag; men tiden har ju gått fremmåver... ; det der hot wapor greiene burde vært forsket lite mer på..biler går ju på gass( naturgass) i dag, så hvprfor ikke bensingass...?
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Smokey Yunicks livsverk
kopierat och översätt från svenska bilsport, med bagarn och bostic som reportrar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Smokey Yunicks livsverk
En bekant försökte bygga en sån där... det misslyckades totalt.
Antingen saknas nåt väsentligt på bilden eller så är det tidernas största aprilskämt.
Antingen saknas nåt väsentligt på bilden eller så är det tidernas största aprilskämt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Smokey Yunicks livsverk
man skulle haft tag på patentet o läst lite men min egen fundering är att lösningen sitter i backventiler och vatten insprut för att dämpa spiknings risken men spekulera kan man göra i oändlighet.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: Smokey Yunicks livsverk
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=41450" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Smokey Yunicks livsverk
Ut fra det jeg kan lese er det en kombinasjon av en bensin motor og en damp motor.
Som gikk så magert at temp ble faretruende høy, og vann måtte til for å "kjøle", noe som igjen medførte trykkøkning i forbrenningskammeret. Og det er da dampen som står for energien her. Bensinen vil stå som varmekilde for vannet.
Tidspunkten for tenning og innsprøytning av vann vil variere med turtallet og tempraturen. med dagens programerbare sprut skulle det la seg gå, men blir nok mye prøve å feile.
Som gikk så magert at temp ble faretruende høy, og vann måtte til for å "kjøle", noe som igjen medførte trykkøkning i forbrenningskammeret. Og det er da dampen som står for energien her. Bensinen vil stå som varmekilde for vannet.
Tidspunkten for tenning og innsprøytning av vann vil variere med turtallet og tempraturen. med dagens programerbare sprut skulle det la seg gå, men blir nok mye prøve å feile.
Re: Smokey Yunicks livsverk
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... QgNe7OZFSg" onclick="window.open(this.href);return false;