http://www.supraforums.com/forum/showth ... st-results
Jag blev förvånad över att det kunde skilja så mycket på 2 proffs byggda grenrör. mycket intressant!
dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo
- Erik Samuelsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån okt 09, 2006 11:50 am
- Ort: Vansbro/Dalarna
Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo
Så mycket hästar på en 62mm turbo?
Disponent på Bornmotors
https://www.facebook.com/BornMotorservice
https://www.facebook.com/BornMotorservice
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo
jo det va för liten turbo till en sådan motor kombination för att det skulle bli rättvisare resultat. fan en sån sug motor ger ju 350hk ska man sen ladda 2 bar så behövs det ju mer nått åt 73-80mm hållet med anpassad avgas del ( den turbo de hadde gav ju typ 3-4 bar mot tryck).
men intresant test
men intresant test
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo
Jag hade velat ha med minst ett par kamaxelalternativ i testen också, se hur utfallet blivit med lite olika nockvinklar på i övrigt lika kamaxlar.
De värden jag hittade på Kelford 274 cams var ju otroligt snälla.
De värden jag hittade på Kelford 274 cams var ju otroligt snälla.