dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo

Har ni förslag till en bra länk lägg in den här
Holmberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: lör jul 20, 2013 3:25 pm

dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo

Inlägg av Holmberg »

http://www.supraforums.com/forum/showth ... st-results

Jag blev förvånad över att det kunde skilja så mycket på 2 proffs byggda grenrör. mycket intressant!
Användarvisningsbild
Erik Samuelsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: mån okt 09, 2006 11:50 am
Ort: Vansbro/Dalarna

Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo

Inlägg av Erik Samuelsson »

Så mycket hästar på en 62mm turbo? :shock:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det va för liten turbo till en sådan motor kombination för att det skulle bli rättvisare resultat. fan en sån sug motor ger ju 350hk ska man sen ladda 2 bar så behövs det ju mer nått åt 73-80mm hållet med anpassad avgas del ( den turbo de hadde gav ju typ 3-4 bar mot tryck).
men intresant test :thumbright:
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Re: dyno jämförelse grenrör vs grenrör, turbo vs turbo

Inlägg av S Iwarson »

Jag hade velat ha med minst ett par kamaxelalternativ i testen också, se hur utfallet blivit med lite olika nockvinklar på i övrigt lika kamaxlar.
De värden jag hittade på Kelford 274 cams var ju otroligt snälla.
Skriv svar