Där kom den enkla förklaringen på varför det inte funkar,
fast ibland verkar det tydligen ändå svårt att komma på såna enkla saker
Jo jag har sett den seriestripen också, hade den lite i åtanke
Som sagt, är ingen fysiker, inte ens i närheten.
Däremot så kanske idén skulle kunna gå att få att fungera, men med tillägget av syre?
Att fortfarande ha min superpneumatikanläggning på motorn, men att skjuta till tryckluften efter ett spjäll eller dylikt.
Det du säger skulle ju absolut kunna fungera,
men det blir ju samtidigt lite mer grejer att tillverka/använda iochmed "utombords-kompressorn", i motorns ställe.
Jag tänkte bara att det vore fränt om motorn hade någon slags självbesörjande överladdning eller vad man ska kalla det,
utan tillagda invecklade komponenter så som turbo eller kompressor.
Samtidigt om man ska spinna vidare så bör ju avgastrycket bli större när man nu använder tryckluften,
iochmed att motorn pumpar mer luft naturligtvis, ju mer man gasar desto fortare fylls tanken så man kan gasa mer?
Exhaust scavenging har man ju läst om, men exhaust charged pneumatic forced induction?
Gäller bara att slänga in lite "super" och "racing" nånstans också så säljer det ju oavsett om det funkar eller inte.
The, ja det var precis det jag tänkte, men med bränsle tillsatt längs vägen, inte att helt skippa bränslesystemet,
om det nu var det du menade, annars vet jag inte?