fords nya GT350 motor
Postat: fre nov 06, 2015 10:11 am
frän motor idag 2015 med 180 graders vev för att kunna köra bättre grenrör mm och över 100 liter hk standard och varvstopp på 8250rpm. allt va inte bättre förr som tur är
ett race 4-2-1 grenrör på den och vildare kamaxlar så blir det 120 liter hk med fint register
tänk va fin turbomotor som får rätt puls splitt
krävs dock tyvär ballans axlar då den motortypen i en modärn gat motor skulle jag tro? blir andra ordningens svägningar med 180 graders vev i en 90graders V8 men det har vi fyrcylindriga trimmare alltid haft och överlevt.
http://www.enginelabs.com/news/ford-rel ... er-engine/
ett race 4-2-1 grenrör på den och vildare kamaxlar så blir det 120 liter hk med fint register
tänk va fin turbomotor som får rätt puls splitt
krävs dock tyvär ballans axlar då den motortypen i en modärn gat motor skulle jag tro? blir andra ordningens svägningar med 180 graders vev i en 90graders V8 men det har vi fyrcylindriga trimmare alltid haft och överlevt.
http://www.enginelabs.com/news/ford-rel ... er-engine/