Sida 1 av 1

fords nya GT350 motor

Postat: fre nov 06, 2015 10:11 am
av Jens Gustavsson
frän motor idag 2015 med 180 graders vev för att kunna köra bättre grenrör mm och över 100 liter hk standard och varvstopp på 8250rpm. allt va inte bättre förr som tur är :thumbright:

ett race 4-2-1 grenrör på den och vildare kamaxlar så blir det 120 liter hk med fint register :thumbright:

tänk va fin turbomotor som får rätt puls splitt :thumbright:

krävs dock tyvär ballans axlar då den motortypen i en modärn gat motor skulle jag tro? blir andra ordningens svägningar med 180 graders vev i en 90graders V8 men det har vi fyrcylindriga trimmare alltid haft och överlevt.

http://www.enginelabs.com/news/ford-rel ... er-engine/


Bild

Re: fords nya GT350 motor

Postat: sön mar 06, 2016 10:10 am
av Kadett4wd
ljudet en flatpane v8 ger... synnerhet om de är lite tuffare trimmade.
https://www.youtube.com/watch?v=zodehk-23s0

Sök mer på Reto Meisel på tuben,, varning.. kan bli kalsongskott ;)

Re: fords nya GT350 motor

Postat: sön mar 06, 2016 11:51 am
av Dennis M
Coolt att de satsar på en högvarvig sugmotor! Trodde knappt man skulle få se det mer men är det en ren specialmodell som de byggt för att tävla med och bara går att regga i USA?

De har ju det där syndromet i USA att deras land är hela världen , särskilt när de knåpar ihop rekordbilar.
Det fanns väl nån 1000hk shelby mustang?

Lite kul att när något som förekommit i tjugo år i resten av världen kommer till USA så är det helt fantastiskt :-)

Det står att den är till att tävlas med, vet någon i vad och vad de har för reglemente?

När man ser såna här motorer så har de aldrig fräsiga mergekollektorer osv, vad beror det på? Så snälla kammar att de inte behövs?