Men helt klart insugstempen är för hög.
Edit: Här är kurvan på 8v som laddade ca 2,3
och såhär hälsar Jonas att specen på motorn är:
portad topp och nån kam ifrån kl racing h-profil orginalkolvar insug ifrån gle 1700cc spridaren och gt35
portad topp och nån kam ifrån kl racing h-profil orginalkolvar insug ifrån gle 1700cc spridaren och gt35
Tack för tipset. Har nu f-insuget på men jag har ett customgjort plenuminsug som jag kanske ska sätta dit, annars blir det svanhalsdundersmurfen skrev:Tror en del av problemet är orginalinsuget. Vet inte vilket du har, men antar att det är f insuget. Byt till svanhals isåfall det har funkat oförskämt bra på en 8v jag bromsade nyligen. Den hade inte mycket tapp i vrid på varv, var nästan oförskämt snygg kurva faktiskt. Bättre än vissa 16v vi har bromsat..
Men helt klart insugstempen är för hög.