Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön apr 30, 2017 6:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hjälp med att Porta topp
InläggPostat: fre apr 21, 2017 4:07 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre apr 21, 2017 3:53 pm
Inlägg: 1
Hej!

Vem har flödesbänk och lust att mot betalning hjälpa mig att porta toppen till en helt ny MX-5 ND 2.0 2017?

Bilen är beställd och väntas levereras i Aug/Sept. Den kommer inte att ställas på vid leveransen utan kommer direkt att lättas hårt och byggas om till banbil. Buckets, 4-punktsbälte, Racebromsar, splitskivor , racehjul, Öhlinare och div chassikomponenter är redan beställda.
Till drivlinan har jag beställt BBR:s 200+ kit samt ett superlätt sportavgassystem. I kitet ingår nytt grenrör, ventilfjädrar & brickor, kamaxel & chiptrim. BBR:s dynokurvor visar ca 215hk. Det går att skicka toppen till BBR i england som säger att det ger ca 10 hk (225hk) till att porta toppen, men att man samtidigt tappar en del vridmoment längre ned.

Jag tänkte att det kanske finns någon i Göteborgstrakten som är minst lika bra som BBR.

Gör det det?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör apr 22, 2017 8:28 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4379
Ort: Boden
Varför Göteborgstrakten? Antar att pengar inte direkt är problemet så varför inte kosta på frakt till tex Topplocksverkstan (Erland Cox)

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 25, 2017 9:34 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Inlägg: 925
Ort: BjörnL Uddevalla
NLR Christer tror jag är rätt man :)

_________________
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 26, 2017 9:31 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån nov 24, 2008 3:13 pm
Inlägg: 550
Ort: Lindome
Tror jag med.

_________________
Peter Olson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 27, 2017 8:51 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
Inlägg: 546
Ort: Lapua Finland
Gör 2st. toppar, annan topp till Erland så han gör det.
Jag gjorde flera år sen 2 st toppar till en fiat 600 abarth historic banbil. På den första toppen han var bakom 2 st lotus cortina, kunde inte åka förbi. När de bytte den andra toppen, inget annat, båda cortinas var bakom efter det.
Tog silver efter säsong, första platsen tog en fin bmw 2002 tii.
Alla bilar up till två liter körde i samma class då, original abarth hade en liters motor.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 27, 2017 4:19 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör apr 03, 2010 7:29 am
Inlägg: 127
Ort: Thailand
Man kan inte bara porta en topp för bästa resultat utan att veta max varv, insug, kam etc. Så fråga en eventuell portare om det är något mer han behöver eller vill veta

_________________
Better to be over the hill than under


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010