har en dröm om att bygga en 1000hk+ n54 och började fundera på att betonga istället för att lägga en insert runt cylindrarna (open deck)
är det nåt att överväga på e gatbil?
mvh
betonga n54
Re: betonga n54
eller ska man glömma detdär å bygga s54 istället?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: betonga n54
vet inte mycket om motor typen men att köra hel betongat på gatan är inget som går. hur tjocka cylinder väggar och är det ett järn block?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: betonga n54
alublock med siamesgjutna cylindrar vilka är stålfodrade.
enligt jänkarna kör dom ca 7-800hk oöppnat men där borjar bristningsgränsen ligga. cylindrarna blir tydligen ovala efter det.
kanske man kan betonga 30-40 mm i övre delen av cylindrarna ?
aluminiumdelen är typ 10mm och fodren typ 3.5mm
enligt jänkarna kör dom ca 7-800hk oöppnat men där borjar bristningsgränsen ligga. cylindrarna blir tydligen ovala efter det.
kanske man kan betonga 30-40 mm i övre delen av cylindrarna ?
aluminiumdelen är typ 10mm och fodren typ 3.5mm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: betonga n54
jag skulle inte del betonga nått i ett sånt block det kommer sluta illa på nått sätt samt göra cylindrarna ovala.
går det inte att fräsa upp ordäntligt och sätta in nå tjockväggiga foder ?
kanske gå ned i borr lite också.
då man passera en viss gräns i en turbomotor så handlar det inte om att ha max borr och slag eller största möjliga ventiler och högstas möjliga sug effekt mm, det handlar om att motorn ska hålla för höga tryck då blir det ett annat tanke sätt tänk hur ett diesel block ser ut och är designat !
går det inte att fräsa upp ordäntligt och sätta in nå tjockväggiga foder ?
kanske gå ned i borr lite också.
då man passera en viss gräns i en turbomotor så handlar det inte om att ha max borr och slag eller största möjliga ventiler och högstas möjliga sug effekt mm, det handlar om att motorn ska hålla för höga tryck då blir det ett annat tanke sätt tänk hur ett diesel block ser ut och är designat !
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/