Hejsan !
vad ska man ha för stål kvalite till ett grenrörsbygge om man inte vill använda rostfritt,inocell och andra exotiska material?
Vart och kikat lite på tubböjar då fanns det 2 kvaliteer handels och tryckärlskvalite,vilken ska jag välja?Och hur är det med glödskal som det pratas så mycket om ?Är det ett stort problem med svartstål eller?
Går det at behandla röre mot glödskal?Hur stor skada tar turbon av et grenrör i svartstål?
Murre
Grenrörsstål! vilken kvalite?
Grenrörsstål! vilken kvalite?
Åker 1,8 liters jappsare
Och Audi 100
Och Audi 100
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Frågan kanske mer är. Hur många tusen mil kommer min bil att gå med nuvarande turbo?. Priset för Titandopat stål (som man ska använda) är väldigt dyrt. Det är också svårt att svetsa samt det tenderar att slå sig och när det hart gjort det så är det ganska svårt att få tillbaka. Väldigt svårt, styft/hårt som fan. Tryckkärlsrör billigt mjukt lätt att arbeta med. Om dom släpper nått skit i turbon? kanske, inget jag har märkt dock. Köper hellre två turbos än pissdyrt stål till ett grenrör man ändå vill bygga om när nya ideér poppat upp.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana