val av rör till wg ? diameter?

Diskussioner för erfaret folk
ragge_c
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: ons apr 14, 2004 9:37 pm
Ort: Falköping
Kontakt:

val av rör till wg ? diameter?

Inlägg av ragge_c »

Bild

har byggt klart grenrör nu, ska fixa till rören till wg,
vilken diameter börj jag välja ?
ska ventilen sluta tätt mot rören ? så att pulser inte kan vandra mella v o h sida.
om inte tänkte jag bara göra ett y kors o sen in i wg,
Peter B
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör okt 11, 2003 5:02 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter B »

Delat inlopp!?
Då du har rört ihop tändföljden! Hur du än gör blir det inte idealiskt men det kan var idé att låta pulserna vandra mellan inloppen.
Jag har tuffare bil än du.
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Peter.. kolla lite till på grenröret, så ser du nog att 1-,4:ans går till ett och 2-,3:ans går till det andra...
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag skulle nog använda dubbla 37 mm på insidan, vvs rör som går ihop i ett som är lika stort som wastegate-röret. kör med delat hela vägen fram till wastegate-ventilen för lite snabbare laddtryck vid låga varv. eller kör som jag på mitt nya grenrör med ett rör sista 5 cm för mer effekt. med den motorn/turbon/grenröret skulle jag köra så!
ragge_c
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: ons apr 14, 2004 9:37 pm
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av ragge_c »

tack jens du e en klippa :-D
Skriv svar