Gunnar gjorde några toppar så. Svetsades hos SMT i Umeå.Jens Gustavsson skrev:jag har alldrig sett elelr flödat en sån men jag har sett 531 toppar som har svetsat igen förbräningstumen ca 10mm och svetsat på ytan mot toppackningen ca 5mm för att få bättre innerradier.
om inte minnet sviker så flödade den ca 285 in och 190 ut eller nått liknande med stora 50x39mm ventiler.
gick vist jämt ellerr bättre än EVO topparna.
priset för en sån var dock ca 45000kr men de gjordes bara om man bestälde en komplett motor.
anders N kanse har mer info om den
Ett enormt jobb Hela förbrännings rummet fylldes igen och sen svetsades det på mer än 10mm med tiggsvets.
Några timmar senare så portade Grottis till det hela.
Ett problem är kylningen eftersom man flyttat förbränningsrummet. Men en 402 repa är ju som en Varmkörning för en rallycrossmotor...*ler*
Vad är 45000 jämfört med en Evo topp...om man inte vunnit den förståss...
närmare 270Hk @ 2.4 liter har GL Racing kört i sin bänk. med korrigerade siffror. Luft o temp.
Måste tillägga att flödet måste ställas i förhållande till arean. eller förhållande till en viss yta i kanalen.
Anders