Tjena... ja har en 240 med en B21ET som ni säkert läst om våra problem innan!! Nitrolarse och kandevik har skrivit en del, dom hjälper mig med mekandet.. igår startade vi och den startar fint när man står stilla i garaget och gick hur fint som hellst igår men så skulle vi ut och köra med den så började den bluddra som ett as. vi kopplade bort wastegaten så turbon inte laddar och den gick ännu sämmre.. vi har kollat tändning o allt stämmer vad vi kan se..
Vi anar för högt bränsletryck???????
nån som har en susning?!
Problem vid belastning
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tis maj 04, 2004 6:33 pm
- Ort: Tjörn/Göteborg
Problem vid belastning
Pärlan lever fast han vill leva med högre tryck
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tis maj 04, 2004 6:33 pm
- Ort: Tjörn/Göteborg
Dom tryckregulatorerna funkar inte på samma sätt som på ett mekaniskt K-jet (om du menar deras malpassi?)
En K-jet regulator sänker styrtrycket med ökat laddtryck medans en vanlig Btr istället ökar trycket. Observera att ett lägre styrtryck ger mer bränsle! Styrtrycket håller emot bränslekolven i mängdhuvudet och ska inte förväxlas med systemtrycket.
En K-jet regulator sänker styrtrycket med ökat laddtryck medans en vanlig Btr istället ökar trycket. Observera att ett lägre styrtryck ger mer bränsle! Styrtrycket håller emot bränslekolven i mängdhuvudet och ska inte förväxlas med systemtrycket.