Problem vid belastning

Diskussioner för erfaret folk
240 turbo mannen
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 04, 2004 6:33 pm
Ort: Tjörn/Göteborg

Problem vid belastning

Inlägg av 240 turbo mannen »

Tjena... ja har en 240 med en B21ET som ni säkert läst om våra problem innan!! Nitrolarse och kandevik har skrivit en del, dom hjälper mig med mekandet.. igår startade vi och den startar fint när man står stilla i garaget och gick hur fint som hellst igår men så skulle vi ut och köra med den så började den bluddra som ett as. vi kopplade bort wastegaten så turbon inte laddar och den gick ännu sämmre.. vi har kollat tändning o allt stämmer vad vi kan se..

Vi anar för högt bränsletryck???????

nån som har en susning?!
Pärlan lever fast han vill leva med högre tryck ;)
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

är styrtrycksregulatorn schysst?
Har du för lågt styrtryck kommer den gå apans fett vid minsta belastning
240 turbo mannen
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 04, 2004 6:33 pm
Ort: Tjörn/Göteborg

Inlägg av 240 turbo mannen »

ja köpte en ny bränsletrycksregulator på misab.se men har inte fått alla grejor än.. men ska koppla in den o mäta o se så ja får rätt tryck.. men ja tror att trycket är för högt eller?!
Pärlan lever fast han vill leva med högre tryck ;)
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Dom tryckregulatorerna funkar inte på samma sätt som på ett mekaniskt K-jet (om du menar deras malpassi?)
En K-jet regulator sänker styrtrycket med ökat laddtryck medans en vanlig Btr istället ökar trycket. Observera att ett lägre styrtryck ger mer bränsle! Styrtrycket håller emot bränslekolven i mängdhuvudet och ska inte förväxlas med systemtrycket.
Skriv svar