Extraktor/longrunner grenrör VS Shortrunner rör

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Extraktor/longrunner grenrör VS Shortrunner rör

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Snott från Zatzy. Ganska intressant för en gång skull :)
Ett litet "before and after" på lågt ladd tillsvidare .
Laddar 0.55bar nu och ska skruva upp till det vanliga 1.2bar senare när jag utverderat det nya grenröret .

Första buttdynon gick med 0.55 ladd Fredrik/TTR-extraktor ca 60cm VS mitt förra shortrunner grenrör 20cm

Så stort tack till TTR-Jompa som tog sig tid ställde upp och svetsade mina grejer innan supramannens dunder rör :)

EXTRAKTOR VS SHORTRUNNER
4160v 184hk xxx 4160v 158hk
4760v 207hk xxx 4600v 172hk
5280v 221hk xxx 5120v 194hk
5760v 225hk xxx 5600v 208hk
6200v 230hk xxx 6200v 220hk
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det var en hel del skillnad i mellanregistret må jag säga, är dina planer på något liknande grenrör?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Anledningen att denna bil får mest kräm i mellanregistret beror på relativt snälla kammar.

Nästa grenrör blir av denna typ.

Glömde säga motorn är en VW V5a på 2,3liter på 170hk NA
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Peter B
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör okt 11, 2003 5:02 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter B »

Man kan tyvärr inte säga allt för mycket om dessa resultat när man inte vet hur respektive grenrör är designat. Fans det inga bilder med i orginaltråden?
Jag har tuffare bil än du.
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Ne man kan inte dra några jätte slutsattser. Men det är ändå rätt kul att se sånna här data. Jag ska kolla hur shortrunner röret såg ut. tror dock att det var något liknande det jag hade. Altså nästan bara en kammare med 4 in och 1 ut till turbon...
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Skriv svar