Hejsan!
Är det någon som testat denna kamaxel?
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/vo ... -s_t5.html
Är ju rätt snar lik timos 13.10,
Svar uppskattas mvh
Kamaxel b230
Re: Kamaxel b230
Inte provat just den men tror den slipas av axelsson och borde vara samma som antingen folkraceshopens fs129 eller fs300-13.
Och dom kammarna är prisvärda.
Karaktären är väldigt lik timo 1310 med liknande duration och lyft och är bland de värre/bättre som går slipa på en A stomme.
Och dom kammarna är prisvärda.
Karaktären är väldigt lik timo 1310 med liknande duration och lyft och är bland de värre/bättre som går slipa på en A stomme.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Kamaxel b230
Undrar om den inte är Kina slipad på ett Kina ämne.
Men KL:s kammar både 230 och B20 har funkat bra för mig helt utan problem.
197 sughästar har vi fått ut med den kammen.
Bra kam till ett väldigt bra pris.
Erland
Men KL:s kammar både 230 och B20 har funkat bra för mig helt utan problem.
197 sughästar har vi fått ut med den kammen.
Bra kam till ett väldigt bra pris.
Erland
Re: Kamaxel b230
Visst måste man fräsa ner ventilstyrningarna på ovansidan för att inte retainern ska bottna mot ventiltätningen med den här kammen?
Re: Kamaxel b230
Det borde inte vara några problem lyftet blir ju bara ca 12,6mm med ventilspelet avdraget så ca 1 mm mera än med tex en H kam.
Sen så slipar man ventilerna och fräser sätena så kommer ju ventilen högre upp.
Har dock inte tänkt på var det problemet kommer med helt orörda delar men annars gör man ju plats igenom längre ventiler eller så sätter man styrningarna lite djupare om dom byts då man gör iordning en topp för kammar med 14+mm lyft.
Sen så slipar man ventilerna och fräser sätena så kommer ju ventilen högre upp.
Har dock inte tänkt på var det problemet kommer med helt orörda delar men annars gör man ju plats igenom längre ventiler eller så sätter man styrningarna lite djupare om dom byts då man gör iordning en topp för kammar med 14+mm lyft.
Re: Kamaxel b230
Vilken kam är att föredra? Har en kyrk 7a slippad på råämne nu, men har blivit mer intresserad av timos 13.10 alternativt kyrk 126 eller 128.
Ska sitta i en b230f med lh 2.4 sprut.
Ska sitta i en b230f med lh 2.4 sprut.
Re: Kamaxel b230
Om du redan har 7an så kör på den.
Hade du varit utan kam skulle jag rekomenderat 128 då den bör ge ett bredare register än 7an
1310 är steget värre och tror 126 har ännu lite mer duration dom fungerar bra också iaf 1310 men med sämre botten speciellt med ett singelspjälls insug.
Hade du varit utan kam skulle jag rekomenderat 128 då den bör ge ett bredare register än 7an
1310 är steget värre och tror 126 har ännu lite mer duration dom fungerar bra också iaf 1310 men med sämre botten speciellt med ett singelspjälls insug.
Re: Kamaxel b230
Då kör jag med 7an