Finns det någon växellåda som är semibolton för rakställning av motorn?
har spanat rätt mycket på dom här motorerna men inte hittat nån info om det. Jag såg att dom flesta drifters verkade plugga fördelningslådan eller nått sånt men jag undrar om det finns andra alternativ.
Hej!
Gamla suprans låda R154 samt en custom sprängkåpa från Bill Hinchern som passar rakt på, prima grejer och håller för en massa mos. http://projectzerog.com/transmissions.shtml
Kör med en 2.3l 6-bult i drifting och fungerar kanon.
Finns det någon växellåda som är semibolton för rakställning av motorn?
har spanat rätt mycket på dom här motorerna men inte hittat nån info om det. Jag såg att dom flesta drifters verkade plugga fördelningslådan eller nått sånt men jag undrar om det finns andra alternativ.
youask skrev:Ja det finns.
L300, starion mfl.
Njae... jo,visst sitter det 4g63 i båda dessa (och även 4g64 i L300:an) men med ett bredare bultmönster än på en FWD/AWD-låda.
RWD=WB, Wideblock
FWD/AWD=NB, Narrowblock
Dessutom är en KM132, som lådan benäms i en Starion, rätt liten och klen...
Finns/har funnits en del "bellhousings" att köpa, t.ex. Dellow
Är lite sugen på mitsu maskin i min gamla opel men det där med växellåda kuggar mig lite.
Är inte så sugen på att hålla på och svetsa om sprängkåpa på typ en zf.. blir dessutom så sur utväxling med 1.1 på 5an
Har läst lite om http://www.billsautofab.com/recent_mit.asp" onclick="window.open(this.href);return false; å köra med supra r-154 lådan..
Nu är effektmålet verkligen inte högt så detta kändes nästan som overkill.. iaf när ja såg hur dyr supra lådan är.
Rakställning av 4g63/4:an är nog lite ovanlig just p.g.a rejäla växellådor som passar "bolt on"... tyvärr!
Säkraste kortet är nog tyvärr en "bell housing" och en annan låda (eller svetsa om svepet)... om man ska ha skapligt med effekt.
En Västeråsare körde med rakställd 4G63 motor i en BMW 318 compact förra säsongen. Syntes på gatebil mantorp, bland annat.
Omsvetsad BMW-Getrag-låda, ca 440whp på 95 oktan.
Piskade den ganska hårt, den gav till slut upp med ett par slicks på lanchcontrol..
Svetsa om en ZF du, det kommer funka utmärkt. Eller använd adapterplåt..
Börjar Supra lådorna kosta 10-15 000 kanske det börjar vara ide att fundera på en TKO600 istället? Jag vill minnas att jag sett dom lådorna för under 2000 dollar..
blev för tyst i denna tråden nu tycker jag, ingen som kommit upp med siffror på effekt eller flöden .. kom igen några som kör evo finns de ju här som kan dela med sig.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Vet någon om det finns större ventiler till dom än 35mm? Jag behöver 36mm eller större till en topp som har Mitsu ventiler.
De är 35mm nu men har varit 36 så porten är för stor för ventilen.
Edit:
Finns väl överdim.-ventiler i steg om 0,5mm åtminstonde upp till 37mm.
Vad är det för topp? 1g eller 2g, eller en 1,6?
Har en 1,6 liggandes och den har ju mindre port än 1g'n men större än Evo123...
Den har också lite mindre förbränningsrum.
Tack ska du ha. Det är en Toyota topp till en motor som om jag kommer ihåg rätt heter 152.
Det är en F3 motor som dom satte i sina rally Celikor.
Den ska ha 36 mm:s ventiler men det sitter 35mm:s Mitsu ventiler i nu.
Styrningarna är gjorda för 6,57mm så det blir bäst med större såna.
Har i dagarna gjort en 4g63 topp (7bult?)
Och gick hit för nån dag sedan och såg det saknades bild på en sågad topp.
Håll tillgodo
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!