Mitsubishis 4G63-motor
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
Tänker göra en semitrådkapning här.
Finns det någon växellåda som är semibolton för rakställning av motorn?
har spanat rätt mycket på dom här motorerna men inte hittat nån info om det. Jag såg att dom flesta drifters verkade plugga fördelningslådan eller nått sånt men jag undrar om det finns andra alternativ.
Finns det någon växellåda som är semibolton för rakställning av motorn?
har spanat rätt mycket på dom här motorerna men inte hittat nån info om det. Jag såg att dom flesta drifters verkade plugga fördelningslådan eller nått sånt men jag undrar om det finns andra alternativ.
Nissan Skyline GT-R R32 RB30/26
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Flödesdata på en 1G topp. Lite olika uppsättningar, med utan insug, portat oportat osv.
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... -long.html
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... -long.html
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Re: Mitsubishis 4G63-motor
hur har det gått med denna tråden?
ja är intresserad då jag håller på att bygga ihop en ny botten till min skurna evo och har byggt på en 6bult.
men osäker om vilken topp ja ska dundra dit.
ska ju bli massor med mos i den
ja är intresserad då jag håller på att bygga ihop en ny botten till min skurna evo och har byggt på en 6bult.
men osäker om vilken topp ja ska dundra dit.
ska ju bli massor med mos i den
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- professorwinther
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 124
- Blev medlem: lör aug 28, 2010 9:44 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Mitsubishis 4G63-motor
Jag har en topp jag kan offra om någon vill såga sönder!
Toppen finns i Umeå.
Toppen finns i Umeå.
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt min än!
Re: Mitsubishis 4G63-motor
uppåt igen nudå.
ingen som kört nå mera i dessa toppar?
ingen som kört nå mera i dessa toppar?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Mitsubishis 4G63-motor
Jag kan lägga upp flödesdiagram på en evo 3 topp om någon skulle vara nyfiken, original och min portade.
Toppen är portad av Erland Cox, 1 mm större ventiler, Gordon har hjälpt mig flöda topparna.
Toppen är portad av Erland Cox, 1 mm större ventiler, Gordon har hjälpt mig flöda topparna.