Mitsubishis 4G63-motor
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jo men det gör jag ju i mitt obetongade volvo-block också.. Skulle va kul o veta hur tjocka cylinderväggar blocken har.youask skrev: Du kör lätt 700hk utan betong
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det är ju offtast där begränsningen ligger till slut.phredde skrev:Jo men det gör jag ju i mitt obetongade volvo-block också.. Skulle va kul o veta hur tjocka cylinderväggar blocken har.youask skrev: Du kör lätt 700hk utan betong
de har 83mm borr std och de flästa värstig kolvar värkar va 85-86mm och då borde det va ganska bra med gods??
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Dessa har också lite lull-lull för Mitsubishi (och andra märken):
http://www.importperformanceparts.net/
http://www.crower.com/
Vet dock inte hur priserna ligger i förhållande till andra leverantörer.
http://www.importperformanceparts.net/
http://www.crower.com/
Vet dock inte hur priserna ligger i förhållande till andra leverantörer.
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Standard är 85mm borr och 87mm slag. Smidda kolvar finns som 85, 85,5 och 86mm. Kanske större också men sånna har jag inte sett.Jens Gustavsson skrev: jo det är ju offtast där begränsningen ligger till slut.
de har 83mm borr std och de flästa värstig kolvar verkar va 85-86mm och då borde det va ganska bra med gods??
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
oj jag såg nog felGalant turbo skrev:Standard är 85mm borr och 87mm slag. Smidda kolvar finns som 85, 85,5 och 86mm. Kanske större också men sånna har jag inte sett.Jens Gustavsson skrev: jo det är ju offtast där begränsningen ligger till slut.
de har 83mm borr std och de flästa värstig kolvar verkar va 85-86mm och då borde det va ganska bra med gods??
vad var det för ventilstorlekar?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- MathiasLBR
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:46 pm
- Ort: Skepplanda
- MathiasLBR
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:46 pm
- Ort: Skepplanda
Jag har en maxportad evo topp, 1mm överdimensions ventiler, hårdare ventilfjädrar och titanretainers. Sitter på min evo3.
Skulle kunna plockas av och flödas lite senare om det finns intresse.
Har dock problem med hög avgastemp. 90km/h nästan noll gas ~3000rpm 720 grader ungefär. Och det är med originalbox.
Har felsökt massor, bytt delar men kommer inte på vad det kan vara för problem. Har även provat att köra med mitt Haltech E8 utan framgång.
Skulle kunna vara mottryck, för besiktningssystem (orig avgas med kat) har suttit på hela tiden sen den plockades ihop med den nya smidda botten och allt i vintras.
/O
Skulle kunna plockas av och flödas lite senare om det finns intresse.
Har dock problem med hög avgastemp. 90km/h nästan noll gas ~3000rpm 720 grader ungefär. Och det är med originalbox.
Har felsökt massor, bytt delar men kommer inte på vad det kan vara för problem. Har även provat att köra med mitt Haltech E8 utan framgång.
Skulle kunna vara mottryck, för besiktningssystem (orig avgas med kat) har suttit på hela tiden sen den plockades ihop med den nya smidda botten och allt i vintras.
/O
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
predde tipsa om en bra länk http://www.magnusmotorsports.com/engines/dsm.htm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
du har inte en cylinder över du kan skicka till mig an gen 1 toppen?Galant turbo skrev:Jag har tappat bort en topp i verkstaden verkar det som, dags att städa igen... Jag har iaf en sönderplanad topp som man kan offra för vetenskapen
]
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Som sagt youask har en gen 1 också liggandes. Jag har även en skrotad gen 2 topp jag kan såga i bitar och skicka om du vill. Skiljer inte mycket mellan dem bara att gen 1 är bra mycket större på insug.Jens Gustavsson skrev:du har inte en cylinder över du kan skicka till mig an gen 1 toppen?Galant turbo skrev:Jag har tappat bort en topp i verkstaden verkar det som, dags att städa igen... Jag har iaf en sönderplanad topp som man kan offra för vetenskapen
]
Kan för övrigt fylla i tråden angående blocken, en motor jag skruvat ihop med sista överdimensionen på kolvar (86mm) håller utan några problem med 591hk och 697nm på alla fyra hjulen i varje fall.