Mitsubishis 4G63-motor

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
flandrs
För mycket laddtryck
Inlägg: 174
Blev medlem: tis jun 24, 2008 2:31 pm
Ort: Frövi

kolvar

Inlägg av flandrs »

det finns ända upp till 87mm borr på 4g63 ;)
2009 11.06@208,95kmh-402m
2010 10.63@203,76kmh-402m
2011 ??
JohnE
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: fre apr 11, 2008 1:38 pm
Ort: Västerås

Inlägg av JohnE »

Skulle vilja lyfta den här tråden igen. Fick ni tag på någon topp att mäta flödet?
Med tanke på de större ventilerna i gen1-motorn så känns det spontant som om den vore vettigast utgångspunkt om man ville bygga en vass sugmotor, right? :thumbright:
John Edvardsson
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

vi har en topp liggandes ska prov flöda den vid ett tillfälle! ja ska kolla vad de är för version

//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Inlägg av WTB »

Nån som har lite info om 4g93 eller vad den heter,Den från Colt Gti (dom gamla fula 1,8 )För har en ståendes på gården :D
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
tzanek
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: sön jul 16, 2006 12:47 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av tzanek »

Tänker göra en semitrådkapning här. :roll:

Finns det någon växellåda som är semibolton för rakställning av motorn?
har spanat rätt mycket på dom här motorerna men inte hittat nån info om det. Jag såg att dom flesta drifters verkade plugga fördelningslådan eller nått sånt men jag undrar om det finns andra alternativ.
Nissan Skyline GT-R R32 RB30/26
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Inlägg av youask »

Ja det finns.

L300, starion mfl.
Fred
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: lör mar 03, 2007 9:05 pm

Inlägg av Fred »

Jag ska ner med min evo 3 topp till Erland så fort jag får mina ventiler från Cosworth, ska bli mycket intressant. Kanske kan få lite flöden att dela med mig.
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Inlägg av youask »

Fred skrev:Jag ska ner med min evo 3 topp till Erland så fort jag får mina ventiler från Cosworth, ska bli mycket intressant. Kanske kan få lite flöden att dela med mig.
Ja bara du delar med dig till mig :)
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Flödesdata på en 1G topp. Lite olika uppsättningar, med utan insug, portat oportat osv.

http://www.dsmtuners.com/forums/article ... -long.html
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1987
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

jag skall faktist flöda ett Mitsu evo3 lock nästa vecka. Kan posta data då.


/Andre'
power
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Inlägg av youask »

norrback skrev:jag skall faktist flöda ett Mitsu evo3 lock nästa vecka. Kan posta data då.


/Andre'
posta!!:=)
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Mitsubishis 4G63-motor

Inlägg av ogge »

hur har det gått med denna tråden?
ja är intresserad då jag håller på att bygga ihop en ny botten till min skurna evo och har byggt på en 6bult.
men osäker om vilken topp ja ska dundra dit.

ska ju bli massor med mos i den
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
professorwinther
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör aug 28, 2010 9:44 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Mitsubishis 4G63-motor

Inlägg av professorwinther »

Jag har en topp jag kan offra om någon vill såga sönder!

Toppen finns i Umeå.
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt min än!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Mitsubishis 4G63-motor

Inlägg av ogge »

uppåt igen nudå.
ingen som kört nå mera i dessa toppar?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Fred
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: lör mar 03, 2007 9:05 pm

Re: Mitsubishis 4G63-motor

Inlägg av Fred »

Jag kan lägga upp flödesdiagram på en evo 3 topp om någon skulle vara nyfiken, original och min portade.

Toppen är portad av Erland Cox, 1 mm större ventiler, Gordon har hjälpt mig flöda topparna.

Bild
Skriv svar