WG fråga
WG fråga
rosencrantz säger följande:
priset på en wg upp till 44mm är 1700kr den räcker till ca 500-550hk
och priset på en 50mm är 2000kr den räcker till ca 900-950hk.
stämmer effekten med tanke på mm? priset är väldigt billigt va?
priset på en wg upp till 44mm är 1700kr den räcker till ca 500-550hk
och priset på en 50mm är 2000kr den räcker till ca 900-950hk.
stämmer effekten med tanke på mm? priset är väldigt billigt va?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag tycker westgatarna verkar vara lite små för dom effekterna men dom kan nog räcka dit under vissa förhållande.( bättre att ha lite för stor än för liten). läs mer på min teori 2 avdelning. priset var helt klart OK!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Hej!
Vill bara påpeka att dessa wastegate`s inte funkar bra direkt ur "kartong" som de flesta hemmabyggda wastegates. Fjädern som sitter i från början kan man slänga med en gång.
Man får laborera mycket med slaglängd och inspänningstryck på ventilen för att få den att funka bra. Prova sig fram med lite olika fjädrar beroende på laddtryck,avgasmotryck.
Om man nu är ute efter en stabil reglering ,samt en fin vridkurva.
Har lagt ned ett antal timmar i bänk för att få en sådan att funka bra.
Vridet ökade från 550nm till 710nm vid 3300 varv vid modifieringarna av wastegaten. Samt responsen ökade enormt.
mvh Ante
Vill bara påpeka att dessa wastegate`s inte funkar bra direkt ur "kartong" som de flesta hemmabyggda wastegates. Fjädern som sitter i från början kan man slänga med en gång.
Man får laborera mycket med slaglängd och inspänningstryck på ventilen för att få den att funka bra. Prova sig fram med lite olika fjädrar beroende på laddtryck,avgasmotryck.
Om man nu är ute efter en stabil reglering ,samt en fin vridkurva.
Har lagt ned ett antal timmar i bänk för att få en sådan att funka bra.
Vridet ökade från 550nm till 710nm vid 3300 varv vid modifieringarna av wastegaten. Samt responsen ökade enormt.
mvh Ante
vid samma laddtryck eller?? isf hur funkar det??Ante - Arvika skrev:Hej!
Vill bara påpeka att dessa wastegate`s inte funkar bra direkt ur "kartong" som de flesta hemmabyggda wastegates. Fjädern som sitter i från början kan man slänga med en gång.
Man får laborera mycket med slaglängd och inspänningstryck på ventilen för att få den att funka bra. Prova sig fram med lite olika fjädrar beroende på laddtryck,avgasmotryck.
Om man nu är ute efter en stabil reglering ,samt en fin vridkurva.
Har lagt ned ett antal timmar i bänk för att få en sådan att funka bra.
Vridet ökade från 550nm till 710nm vid 3300 varv vid modifieringarna av wastegaten. Samt responsen ökade enormt.
mvh Ante
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jag kör med 1 st 40mm wg på min bil och laddtrycket har inte skenat för mig så det beror mycket på hur grenröret är utformat, turbostorlek m.m.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt: