Kompsänka med tjockare topplockspacking.
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Kompsänka med tjockare topplockspacking.
Jag tänkte kompsänka med en tjockare topplockspackning på den motorn som sitter i min bil (bygger en ny, finmotor bredvid). Jag vet att det finns bättre sätt men.... Jag har snart en 2mm vattenskuren kopparpackning. Finns det någon variant för att slippa o-ringa? Tex räcker det som det är?eller kan man kanske lägga på en tiondel tjocka stål "brickor" runt cylindrarna för att få extra tryck?
Tänkte att man kunde fixera en sån ring med en liten dutt locktight. För när man väl dragit toppen så lär de inte röra sig.
Tänkte att man kunde fixera en sån ring med en liten dutt locktight. För när man väl dragit toppen så lär de inte röra sig.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
kan du inte montera en orginal toppackning på var sida.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jag har faktiskt tänkt på det. Orginal packningen består av 3lager. Ett i mitten som är helt plant och en på varje sida som har pressade veck. Blir nog en orginalpackning där jag byter ut mittendelen. Fast dom är i stål. Ska jag skära ut i stål eller koppar?
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir nog bäst om du tar en komplett packning på var sida distans plattan , jag skulle gjort den i plåt laser skuren. så gjorde Leif på sin snabba audi Q med golf GTI motor som jag hjälpt han med. den håller i allafall för 7.2sec/165kmt 201m. bilen komplett med inköp och alla delar har hitils kostat 32000kr!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
- Inlägg: 127
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
- Ort: Tavelsjö
Audin
Vad hände med Audin?? Det vart ju nått haveri när han körde i Åmsele nu i höst.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947
Och en Volvo PV 1947
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
han krökte en vevstake, allt är ju standard i motorn så det kan lätt hända.. försöker egga han att bygga lite stadigare motor till nästa år..
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
- Inlägg: 127
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
- Ort: Tavelsjö
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Menar du vanlig plåt eller rostfri? 32k? Shit pomfritt Det är ju fika pengar!Jens Gustavsson skrev:det blir nog bäst om du tar en komplett packning på var sida distans plattan , jag skulle gjort den i plåt laser skuren. så gjorde Leif på sin snabba audi Q med golf GTI motor som jag hjälpt han med. den håller i allafall för 7.2sec/165kmt 201m. bilen komplett med inköp och alla delar har hitils kostat 32000kr!
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vanlig plåt duger nog bra , den leder också värme bättre än rostfritt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jens Gustavsson skrev:det blir nog bäst om du tar en komplett packning på var sida distans plattan , jag skulle gjort den i plåt laser skuren. så gjorde Leif på sin snabba audi Q med golf GTI motor som jag hjälpt han med. den håller i allafall för 7.2sec/165kmt 201m. bilen komplett med inköp och alla delar har hitils kostat 32000kr!
jäklar vilket bygge. vad mer är gjort åt motorn?
hur kommer det sig att org motorn håller? racesoppa? helt otroligt att org underdelen håller för 450hp+
var det denna som det sitter dellorto 40or på?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
motorn har std bottendel(seat2.0l) med distans platta för lägre komp(ca7.5-8:1).toppen(golf gti) har jag portat ur och den har till fixade org ventiler och lite mer fjäder tryck. cammarna är seat org. förgasarna är delorto 40 med ca35mm halsring (exakt bestyckning har jag inte i huvet).grenröret har Leif bygt efter mina grenrörs teorier.westgaten är en audi (lilla modellen)som jag flödes prepat med större ventil mm.turbon är en holset hx40 (57in 65 ut). med ca 1.8bar och 32grader tänning och 98oktan hade Leif 165km/t i slutfart i piteå på 201m. drivlinan är helt std förutom en sinter lammel, och har aldrig gått sönder!!! Leif vann förövrigt alla street race han fick va med i i år så det är bara att gratulera(men till nästa år ska han få smaka på en revans sugen B20 från SÄVAR )
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag vill inte spekulera i effekter som inte är bromsade på ett regelrätt sätt, det finns redan för många sådana hästkrafts mytomaner!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jens det är inte bara du som är revanschsugen mot Leif kan ja säga....
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!