Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre jun 23, 2017 9:43 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor feb 16, 2017 3:30 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
jag bruka räkna på liter effekt per 1000rpm för att hålla koll på vad som är bra i olika motorer och lite sånt....

blir nog stora spjäll med så höga varv

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor feb 16, 2017 3:35 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8729
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Jag vet ju inte hur brett registret är, det där är ju en dragracemaskin så de har väl säkert inte mer än 2000rpm register så det blir lite skevt att räkna på?

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 8:39 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
518hk nu och nya smaskiga bilder http://www.superstreetonline.com/how-to ... -spec-k24/

broms papper och flöden mm

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 10:20 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 784
Ort: bjursås
Vilken motor mycket imponerande.
/ Peter


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 7:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 488
Ort: Ljusdal
Hmmm, använder dom fullradietrattar!?!?! Eller bluffar dom? :hihi:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 6:39 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
honda k24. de sitter i flera olika lite nyare och sportigare honda bilar. s2000, honda civic mm (rätta mig honda turbo om jag har fel)

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 7:34 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 347
Ort: Växjö
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 7:39 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Inlägg: 787
Ort: Lillestrøm, Norge
S2000 har vel F20C... ikke K24.

_________________
-Bjørn


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 8:09 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8729
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Osäker,, men S2000 har väl K20?
Och de är ju släkt med K24

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 8:47 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
Inlägg: 548
Ort: Lapua Finland
Thunderbo1t skrev:
Hmmm, använder dom fullradietrattar!?!?! Eller bluffar dom? :hihi:


Joo de vet ingenting. :D nej det funkar bra på de. Jävligt stora 71.5 mm spjäll x 4 och 17 mm ventillyft.

S2000 f20 c motor är helt annat än k motorer.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 8:49 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
jäkla frän motor detta men måste ändå motvilligt erkänna att det är lite för höga siffror för att jag ska tro på det tyvär, vill inte va den negativa killen men.....

det är duktiga killar vill inte va den som pissar på andras hårda arbete och jag är ändå grymt imponerad men skulle vilja veta hur man får 148.9nm/liter ur en sugmotor? eller vist det är metanol och hög kompa men har alldrig hört nått liknade i närheten ends?

sen 193hk/liter på bara 9400rpm hade det varit på 11000rpm så vore det förklarbart men ventil arian är för lite för att få fyllnad där och kolvhastigheten är redan hög tycker jag?



mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 9:38 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Inlägg: 787
Ort: Lillestrøm, Norge
Mins vi hadde 143nm på bigbore Yamaha FZR1000, rett under 1080cc.. 14.3:1 CR, største ventilene som gikk inn, Keihin FCR 41 slipt opp til 43mm, etc.. Så umulig er det neppe.

_________________
-Bjørn


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 9:56 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8729
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Det är nog här våran begränsning ligger.
Vi får inte ihop det i pajpmax: då går det inte.
Så då slutar vi prova.

Leta rätt på en bil och beräkna dess prestation på strippen.
Då får ni ett hum om vad den har för effekt.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 9:58 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Inlägg: 3248
Ort: Överkalix
Bra patrik :)

_________________
Dänniz 073-8447664


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 20, 2017 10:19 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
jag säger inte att det är total BS bara att det kanske är lite väl bra siffror? sen jag provar var dag i dynon nästan och vem vet jag kanske får sånna siffror en dag? jag erkänner villigt vi i detta land ligger ljusår efter i trimning :)


inte nån full race maskin men en annan frän motor iallafall.


bmw s1000rr (vevaxel hk hos bmw)

112nm/liter

200hk/litern vid 14000rpm


ska det gå att öka vridet nästan 40% från en sån?

kolla borr/slag i den och hur stor ventil aria de har per liter mot hondan.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S1000RR

det är inte pipe max som jag refererar till mera vetenskapliga, det går inte att ha hur mycket fyllnads grad som helst i en sug motor helt enkelt! kan ju va nå super bränsle av nån sort som kan förklara det hela? vad hadde sug motor v8 I F1 för vrid / liter? jo kollade upp det nu de va 133nm/liter (2.4L v8 sug från coswort)

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010