Sida 9 av 10

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor feb 16, 2017 3:30 pm
av Jens Gustavsson
jag bruka räkna på liter effekt per 1000rpm för att hålla koll på vad som är bra i olika motorer och lite sånt....

blir nog stora spjäll med så höga varv

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor feb 16, 2017 3:35 pm
av Kadett4wd
Jag vet ju inte hur brett registret är, det där är ju en dragracemaskin så de har väl säkert inte mer än 2000rpm register så det blir lite skevt att räkna på?

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: ons apr 19, 2017 8:39 am
av Jens Gustavsson
518hk nu och nya smaskiga bilder http://www.superstreetonline.com/how-to ... -spec-k24/

broms papper och flöden mm

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: ons apr 19, 2017 10:20 am
av p.hedman
Vilken motor mycket imponerande.
/ Peter

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: ons apr 19, 2017 7:47 pm
av Thunderbo1t
Hmmm, använder dom fullradietrattar!?!?! Eller bluffar dom? :hihi:

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 6:39 am
av Jens Gustavsson
honda k24. de sitter i flera olika lite nyare och sportigare honda bilar. s2000, honda civic mm (rätta mig honda turbo om jag har fel)

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 7:34 am
av Oskar Johansson

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 7:39 am
av SWR
S2000 har vel F20C... ikke K24.

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 8:09 am
av Kadett4wd
Osäker,, men S2000 har väl K20?
Och de är ju släkt med K24

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 8:47 am
av Jarmo Y
Thunderbo1t skrev:Hmmm, använder dom fullradietrattar!?!?! Eller bluffar dom? :hihi:
Joo de vet ingenting. :D nej det funkar bra på de. Jävligt stora 71.5 mm spjäll x 4 och 17 mm ventillyft.

S2000 f20 c motor är helt annat än k motorer.

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 8:49 am
av Jens Gustavsson
jäkla frän motor detta men måste ändå motvilligt erkänna att det är lite för höga siffror för att jag ska tro på det tyvär, vill inte va den negativa killen men.....

det är duktiga killar vill inte va den som pissar på andras hårda arbete och jag är ändå grymt imponerad men skulle vilja veta hur man får 148.9nm/liter ur en sugmotor? eller vist det är metanol och hög kompa men har alldrig hört nått liknade i närheten ends?

sen 193hk/liter på bara 9400rpm hade det varit på 11000rpm så vore det förklarbart men ventil arian är för lite för att få fyllnad där och kolvhastigheten är redan hög tycker jag?



mvh jens

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 9:38 am
av SWR
Mins vi hadde 143nm på bigbore Yamaha FZR1000, rett under 1080cc.. 14.3:1 CR, største ventilene som gikk inn, Keihin FCR 41 slipt opp til 43mm, etc.. Så umulig er det neppe.

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 9:56 am
av Kadett4wd
Det är nog här våran begränsning ligger.
Vi får inte ihop det i pajpmax: då går det inte.
Så då slutar vi prova.

Leta rätt på en bil och beräkna dess prestation på strippen.
Då får ni ett hum om vad den har för effekt.

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 9:58 am
av Dennis Öhman
Bra patrik :)

Re: honda prostock 2.6L 4cyl

Postat: tor apr 20, 2017 10:19 am
av Jens Gustavsson
jag säger inte att det är total BS bara att det kanske är lite väl bra siffror? sen jag provar var dag i dynon nästan och vem vet jag kanske får sånna siffror en dag? jag erkänner villigt vi i detta land ligger ljusår efter i trimning :)


inte nån full race maskin men en annan frän motor iallafall.


bmw s1000rr (vevaxel hk hos bmw)

112nm/liter

200hk/litern vid 14000rpm


ska det gå att öka vridet nästan 40% från en sån?

kolla borr/slag i den och hur stor ventil aria de har per liter mot hondan.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S1000RR

det är inte pipe max som jag refererar till mera vetenskapliga, det går inte att ha hur mycket fyllnads grad som helst i en sug motor helt enkelt! kan ju va nå super bränsle av nån sort som kan förklara det hela? vad hadde sug motor v8 I F1 för vrid / liter? jo kollade upp det nu de va 133nm/liter (2.4L v8 sug från coswort)