Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån jun 26, 2017 9:53 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor dec 04, 2008 8:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm
Inlägg: 325
Nu sysslar killarna på vår sida om viken med roliga saker också:

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=7908.135


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 9:04 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8729
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
dåså... nu börjar det likna nåt ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 9:32 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Inlägg: 1986
Ort: Jeppo / Finland
fick förfrågan att porta den toppen i somras, men dom tyckte antagligen jag var för dyr. Inget litet jobb att göra en sån topp bra.



/Andre'

edit. det var inte för att jag var för dyr. utan för att det var så långt till mej..., rätt skall vara rätt.

_________________
power


Senast redigerad av norrback tis dec 09, 2008 5:08 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 10:31 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Inlägg: 5490
Ort: Arvika
ger man sig verkligen in¨på att göra en sådan topp om man inte kan porta själv?

hur skall man då veta vad man vill ha?

Då är det ju inte säkert att resultatet blir nått bättre än innan.

så skulle jag med vilja göra, fast då skulle det sitta 16ventiler i vinkel isåfall hehe

_________________
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Motordyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 10:36 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Inlägg: 1986
Ort: Jeppo / Finland
Dom kanalerna är nog grymt stora...

Skall fråga av han vad dom fick för siffror och om dom alls vet vad det blir för hastigheter i dom kanalerna sen...

Blir ju inte så mycket borr på en b20 så ventilstorleken kommer emot.

Blir intressant att höra vad dom sejer.

/Andre'

_________________
power


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2008 12:47 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
kan non lite snabbt översätta till svenska vad de gör?

jag blir orolig då man ser jerco lådan en stor holset och en sån B20topp :)

har de kört på strippen förut?

fins det nån som åkt fort på 402m med B20 i finland?

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2008 4:03 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Inlägg: 239
Ort: Göteborg
Kanske dags att ta fram dammvippan, Jens? :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2008 5:13 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
JE Jr skrev:
Kanske dags att ta fram dammvippan, Jens? :lol:


vegan blir mitt vapen i B20 trimmar värden nästa år.

142 är mer en gatbil.

börjar det komma turbo B20 med jerico och värstig toppar sånt så vet man inte hur länge man är med i machen. tur man håller på med en ny motor.

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2008 8:43 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Inlägg: 1986
Ort: Jeppo / Finland
Jens Gustavsson skrev:
kan non lite snabbt översätta till svenska vad de gör?

jag blir orolig då man ser jerco lådan en stor holset och en sån B20topp :)


Dom snackar bara skit där i tråden, inget om varken bil eller motorn ännu.

Jag frågade om flöden och areor på toppen men inget svar ännu.

/Andre'

_________________
power


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2008 10:20 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: fre feb 15, 2008 6:28 pm
Inlägg: 36
Ort: Eslöv
Kul dom att dom försöker säj på sådan toppjobb!Hehehe :roll: :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 08, 2008 9:46 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm
Inlägg: 325
Som Norrback sade, de snackar bara skit i den tråden, där står det inget om motorn där. Jag känner mannen som bygger motorn lite. Han har inte ännu mätt upp areor på toppen, men de kommer snart.

Motorbyggaren skulle vara tacksam för lite hjälp i att dimensionera insug och grenrör. Tillsvidare har jag endast begränsat med data på motorn:

Borr: 89
Slag: 80
Insugsventil: 46
Avgasventil: 40

Turbo: Schwitzer S400 in 65, ut 75

Kamdatan får jag snart. Toppens flöde har jag nu endast omräknat till hästkrafter, 244hk, och jag vet inte på vilket lyft det är. Men jag frågar efter noggrannare flödesdata.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 08, 2008 10:40 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Inlägg: 1986
Ort: Jeppo / Finland
Kan inte han som portat toppen hjälpa han? :) Flödet är inget att skryta med iaf. vad flödade avgas.

Jag har hans kamdata, kan leta fram det senare om inte sebbe får tag på det.

Man kan läsa i kadett4wds tråd mitt inlägg om area m.m.

Blir intressant med mera info, klart vi ska hjälpa han :)


/Andre'

_________________
power


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Hej
InläggPostat: mån dec 08, 2008 5:46 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Inlägg: 791
Ort: Stockholm
Typiskt Finnar..... säger att dom pratar skit så får dom ut kanon siffror, Och håller Allt hemligt... 8) Måste försöka bråka lite! :)

Andre jag vet inte hur dyr du är men det är alltid mkt jobb på en topp själva matrialet till en sånn topp kan heller inte vara Billigt, synd att bilderna är så suddiga tycker det ser skoj ut annars.

_________________
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 08, 2008 6:10 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån dec 08, 2008 5:28 pm
Inlägg: 5
Ort: Åbo Finland
Vi har här i Finland lång erfarenhet av motorteknik, som ni borde väta. Jag tycker att det är lite konstigt att ni håller på och skriver som tonåringar. Med bra samarbete blir det billigare för var och en.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 08, 2008 6:34 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
mustavyö skrev:
Vi har här i Finland lång erfarenhet av motorteknik, som ni borde väta. Jag tycker att det är lite konstigt att ni håller på och skriver som tonåringar. Med bra samarbete blir det billigare för var och en.


de skojar bara.

jag har största respekt för er :) ni finnar bruka va den typen som alldrig ger er och i slutändan blir värst i de mästa ni ger er in på, speciellt gällande motorsport relaterade grejor :thumbright:

kan du berätta mer om toppen och planerna ni har med motorn senare?

välkommen hit också!

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010