Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis aug 22, 2017 3:44 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis dec 11, 2012 9:01 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Ja bara en topp .
"Du vill inte ha lite hjälp med att göra kanalerna bättre på den?"
Kanske , vad har du tänkat ?
Några ritningar vi har , men dom är svårförklarliga .
mvh Juha

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 12, 2012 2:03 am 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Om man tittar på toppen så ser det ut som om insug är fräst rakt ner ganska långt från ventilsidan.
För bästa flöde skulle porten gå i en radie ända från sätet till inloppet, likadant på avgas.
Om ni gör en topp till skulle ni gjort insugningssidan högre så man kunde ha en längre radie ner till ventilen.
Det går att göra ett annorlunda förbränningsrum med bättretryckåtervinning även om ert ser bättre ut än original.
Hur har ni löst kylningen och fungerar toppen bra så att man kan köra med den på väg eller blir det värmeproblem?
Jag är själv väldigt sugen på att göra en bättre B20 topp men har aldrig kommit så långt som ni har.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 12, 2012 9:32 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8764
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Bild
Bild

drog upp ljuset på bilderna, den undre vart det inte så mycket mer info som kom fram.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 16, 2014 8:31 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Det levar igen :thumbright:

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 25, 2015 7:33 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Vi körde lite provkörning med Amazon i VW open (http://www.vw-open.fi/) och resultatet var 12.387 /202.25 60ft 2.311 :doh: Vi laddade bara 1.4 bar och åkningen var som drifting , bana var riktigt hal ?
http://kuvia.1g.fi/kuvat/2015/Vw-Open+2015/MOP_6583.jpg

_________________
Eight Valve Only Raisio


Senast redigerad av hyvoneju mån maj 25, 2015 8:07 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 25, 2015 7:36 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20281
Ort: Tomterna/sävar
fin slutfart med så lite laddtryck :thumbright: kommer nog gå grymt bra då ni får tuna in kombinationen riktigt. fler tävligar inplanerad i sommar?

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 29, 2015 1:17 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Jag anmälade Amazon till Ford nationals http://www.fordnationals.net/ , och vi försöker delta också till några annan tävlingar ?

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 01, 2015 9:42 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
I dag vi körde lite och resultatet var 11,297@203,57 2.046s Alastaro 1.8.2015 / 1.4 bar
Vi kan säga att B20 är starkare än hänging av bakaxel :doh: Nu vi måste göra nu hänging :angryfire:

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 01, 2015 9:57 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 01, 2012 10:04 pm
Inlägg: 47
Ort: Dalarna
Power by perkele !....

_________________
Mvh// Tomas
www.gsonpower.n.nu


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön aug 02, 2015 7:22 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Kanske det här ?

Bild

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön aug 02, 2015 10:58 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Tur att ni inte kraschade bilen eller det hände direkt i starten?

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre aug 21, 2015 8:40 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Vi körde 203,57 slutfart och bakaxel var sånt :shock: Vi mäste också växla utväxling , jag trodde att det är 4.56 men det är nu 4.88 :( Jag tänker att vi kan göra 4 link för uphänging .

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 28, 2016 10:11 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Jag har gjort inte så mycket , men någonting :(
Vatten runtgång i toppen har lite förbätras ,
och för uphänging vi har sådana grejor

Bild

Bild

Uphänging är lite svetsat för anpassning , och axel är sånt

Bild

Axel ska förtunna cirka 60 mm .

Lite mera rymd för axel ?

Bild

Bild

Bild

Jag ska ta nya bilder när bil är på hjulen ?

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre mar 25, 2016 9:40 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 8:24 pm
Inlägg: 21
Ort: Reso
Bil är på hjulen ännu , men någonting har hänt ? Topp har 4 nya håler för vatten . Bakaxel är färdig , och svetsat

Bild

och hängning för mellerst

Bild

Bild

Bild

Bild

Kanske det räcker ?

Bild

Bild



Jag köpte Qa1 stötdämpare för bak , och kanske dom är bättre än 20 år gammal biltema rallydämpare

_________________
Eight Valve Only Raisio


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre mar 25, 2016 10:06 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Inlägg: 1342
Ort: Vällingby
Hmmmm...

Jo.

Intressant...

Men...

Jämfört med ett "panhard"-stag eller ett "butterfly"/watts-länk, hur kommer det där att funka?
JAG får inte riktigt ihop det... i MIN värld kommer det att flexa för mycket.

Nu kan det mycket väl bli en del transversala komlikationer.... därav att jag försöker skriva "enkelt"...

Som JAG ser det kommer det att se ut som Ford's V-stag på en A-model... fast tvärt om?
Men med ett extra fourlink... men ändå inte....
PERKELE.... vafffaaaan... förklara tänket, eller missar jag nåt uppenbart???

_________________
Bild Bild

Tappa inte sugen,
världen är full av tappade sugar.
_________________
Magnus H


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MassaRosti och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010