Sida 5 av 10
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: tis dec 11, 2012 9:01 pm
av hyvoneju
Ja bara en topp .
"Du vill inte ha lite hjälp med att göra kanalerna bättre på den?"
Kanske , vad har du tänkat ?
Några ritningar vi har , men dom är svårförklarliga .
mvh Juha
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: ons dec 12, 2012 2:03 am
av Erland Cox
Om man tittar på toppen så ser det ut som om insug är fräst rakt ner ganska långt från ventilsidan.
För bästa flöde skulle porten gå i en radie ända från sätet till inloppet, likadant på avgas.
Om ni gör en topp till skulle ni gjort insugningssidan högre så man kunde ha en längre radie ner till ventilen.
Det går att göra ett annorlunda förbränningsrum med bättretryckåtervinning även om ert ser bättre ut än original.
Hur har ni löst kylningen och fungerar toppen bra så att man kan köra med den på väg eller blir det värmeproblem?
Jag är själv väldigt sugen på att göra en bättre B20 topp men har aldrig kommit så långt som ni har.
Erland
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: ons dec 12, 2012 9:32 am
av Kadett4wd
drog upp ljuset på bilderna, den undre vart det inte så mycket mer info som kom fram.
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: fre maj 16, 2014 8:31 pm
av hyvoneju
Det levar igen
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: mån maj 25, 2015 7:33 pm
av hyvoneju
Vi körde lite provkörning med Amazon i VW open (
http://www.vw-open.fi/) och resultatet var 12.387 /202.25 60ft 2.311
Vi laddade bara 1.4 bar och åkningen var som drifting , bana var riktigt hal ?
http://kuvia.1g.fi/kuvat/2015/Vw-Open+2015/MOP_6583.jpg
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: mån maj 25, 2015 7:36 pm
av Jens Gustavsson
fin slutfart med så lite laddtryck
kommer nog gå grymt bra då ni får tuna in kombinationen riktigt. fler tävligar inplanerad i sommar?
mvh jens
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: fre maj 29, 2015 1:17 pm
av hyvoneju
Jag anmälade Amazon till Ford nationals
http://www.fordnationals.net/ , och vi försöker delta också till några annan tävlingar ?
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: lör aug 01, 2015 9:42 pm
av hyvoneju
I dag vi körde lite och resultatet var 11,297@203,57 2.046s Alastaro 1.8.2015 / 1.4 bar
Vi kan säga att B20 är starkare än hänging av bakaxel
Nu vi måste göra nu hänging
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: lör aug 01, 2015 9:57 pm
av Gson-Power
Power by perkele !....
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: sön aug 02, 2015 7:22 pm
av hyvoneju
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: sön aug 02, 2015 10:58 pm
av Erland Cox
Tur att ni inte kraschade bilen eller det hände direkt i starten?
Erland
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: fre aug 21, 2015 8:40 pm
av hyvoneju
Vi körde 203,57 slutfart och bakaxel var sånt
Vi mäste också växla utväxling , jag trodde att det är 4.56 men det är nu 4.88
Jag tänker att vi kan göra 4 link för uphänging .
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: tor jan 28, 2016 10:11 am
av hyvoneju
Jag har gjort inte så mycket , men någonting
Vatten runtgång i toppen har lite förbätras ,
och för uphänging vi har sådana grejor
Uphänging är lite svetsat för anpassning , och axel är sånt
Axel ska förtunna cirka 60 mm .
Lite mera rymd för axel ?
Jag ska ta nya bilder när bil är på hjulen ?
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: fre mar 25, 2016 9:40 pm
av hyvoneju
Re: B20 billet cross flow alutopp
Postat: fre mar 25, 2016 10:06 pm
av fugazi
Hmmmm...
Jo.
Intressant...
Men...
Jämfört med ett "panhard"-stag eller ett "butterfly"/watts-länk, hur kommer det där att funka?
JAG får inte riktigt ihop det... i MIN värld kommer det att flexa för mycket.
Nu kan det mycket väl bli en del transversala komlikationer.... därav att jag försöker skriva "enkelt"...
Som JAG ser det kommer det att se ut som Ford's V-stag på en A-model... fast tvärt om?
Men med ett extra fourlink... men ändå inte....
PERKELE.... vafffaaaan... förklara tänket, eller missar jag nåt uppenbart???