Sida 6 av 10

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: fre mar 25, 2016 10:35 pm
av Dennis M
Det är lite som ett k länk fast bättre, k länk borde vara förbjudet! :-)

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: fre mar 25, 2016 10:45 pm
av hyvoneju
Jag tänker att det inte flexa så mycket , men vi ska se ? Axel i mellerst är 28 mm tjock . En kompis har sådant uphängning , och det fungerar bra :thumbright:

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: fre mar 25, 2016 11:31 pm
av fugazi
Eeeeeh... Dennis... "k länk borde vara förbjudet"... joo...
Men, vad är bättre och varför, med det där?
Som jag skrev... jag fattar inte riktigt... (lär mig gärna!!!)

Jaa... det "funkar" för en kompis. Men varför?

Jag PM:ar även Nova Jörgen om denna tråd då jag skulle kunna tänka mig att han som kunnig har "input"...... Men vafffaaan vet jag?

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: mån mar 28, 2016 10:08 pm
av Dennis M
Såg ditt inlägg nu när jag sökte en gammal tråd, k länken så som det är på tex. GM bilar funkar bara ifall armarna kan flexa, axeln sitter dåligt i sidled och rollcenter blir jättehögt.

På bilden ovan visas en variant som ser mycket bättre ut.

Mvh

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tis maj 10, 2016 9:53 am
av Jens Gustavsson
Hej hur går det med bilen och toppen?

blir det nån körning i sommar? mvh jens

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: ons maj 11, 2016 8:11 pm
av hyvoneju
Nästan färdigt ! Lite färg och svetsning . Vi måste böja plåt , och sammanfoga motor . Vi ska köra naturligtvis , möjligen 3 tävling ?

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: mån maj 30, 2016 8:42 pm
av hyvoneju
Jag hoppas att nu vatten flödar lite bättre :wink:

Bild

Bild

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tis maj 31, 2016 1:43 pm
av lyyski
Det där är coolt!

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tor jun 02, 2016 4:13 pm
av JoBy
fugazi skrev:Eeeeeh... Dennis... "k länk borde vara förbjudet"... joo...
Men, vad är bättre och varför, med det där?
Som jag skrev... jag fattar inte riktigt... (lär mig gärna!!!)

Jaa... det "funkar" för en kompis. Men varför?

Jag PM:ar även Nova Jörgen om denna tråd då jag skulle kunna tänka mig att han som kunnig har "input"...... Men vafffaaan vet jag?

Fyrlänken är ju helt vanlig med två stag på varje sida.

Istället för panhard-stag används prylen i mitten för att fixera axeln i sidled.
Den är ledad så att rörelse upp och ner går bra.
Axeln till fästet på bakaxelklumpen kan åka i röret på A-armen så den hindrar inte bakaxeln att röra sig framåt/bakåt heller.
Det är alltså bara åt sidorna den fixerar bakaxeln.

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tis jun 14, 2016 9:09 pm
av hyvoneju
Motor ser nu sådant ut

Bild

Och låda

Bild

Bild


Ganska närä :wink:

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tis jun 21, 2016 8:07 pm
av Erland Cox
Jävligt cool bil och motor, tummen upp!

Erland

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: tis jun 21, 2016 8:27 pm
av TobbeJohansson
Håller med föregående talare! Fruktansvärt fränt :thumbright:

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: lör dec 10, 2016 8:45 pm
av hyvoneju
Jag har inte haft så mycket tid som är nödvändigt att köra på förra sommaren ? Men nu bilen "färdigt" och
ny "stance" är sånt

Bild

Bild

Utväxling är nu lite längre än förut

Bild

Bild

Vatten flödar nu mycket bättre än förut , och nya rörer läckar inte !

Jag försöker göra en reserv bottendel därför att jag har några delar ?

Bild

Bild

Jag har också kolvar , och nockaxel , vevstakar jag behöver beställä ?

Kanske ni förstår vad jag menar , min svenska är så dåligt !

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: lör dec 10, 2016 11:50 pm
av fugazi
Nej!
Språket är inte ett problem!

Bilen är AS-COOL!!!! :headbang: :thumbright:

Re: B20 billet cross flow alutopp

Postat: sön dec 11, 2016 12:16 am
av dahla
hyvoneju skrev: Kanske ni förstår vad jag menar , min svenska är så dåligt !
Din svenska är bättre än våran finska :) :thumbright:

lasit pohjaan!