Torrsump
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
dom har en slits ifräst som är 5x70mm riktad ner mot botten. Tanken jag hade med det är att om man bara sticker in nippan i tråget som den är behöver det ju bli 2-3cm olja i tråget innan nivån är över nippan, och då kan det ju inte heller sugas någon olja från tråget. Så som det är byggt nu behöver det bara bli max 0.5cm olja så ska det börja sörpla har jag tänkt, ungefär som ett sugrör
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Okej, det är ju inte en helt dum lösning faktiskt!
En annan klurig grejj jag såg var en kille som gjort ett grunt tråg, liknande dom flesta som finns för torrsump, sedan så var det 2 eller 3 försänkningar typ bara runda rör i botten som sedan an kopplingarna till pumpen satt på.
Mao så har han "aldrig" olja i tråget iom att pumpen suger i dom 2-3 kopparna som fanns i botten.
Mvh
En annan klurig grejj jag såg var en kille som gjort ett grunt tråg, liknande dom flesta som finns för torrsump, sedan så var det 2 eller 3 försänkningar typ bara runda rör i botten som sedan an kopplingarna till pumpen satt på.
Mao så har han "aldrig" olja i tråget iom att pumpen suger i dom 2-3 kopparna som fanns i botten.
Mvh
- Peter schmidt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön dec 30, 2007 12:05 pm
- Ort: Åsbro
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
- Peter schmidt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön dec 30, 2007 12:05 pm
- Ort: Åsbro
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Primer: Jag tänkte åka 2:1 drivning på pumpen, 8-8500 max rpm på motorn, så 4-4250 på pumpen då. Hoppas den klarar det, alt. att det räcker till för att få ordentligt oljetryck
I tråget ska jag nog försöka få till någon styrplåt som fångar upp oljan, har den lägre delen av tråget vänt så jag ska kunna bygga något sådant. Får se vad jag hittar på
I tråget ska jag nog försöka få till någon styrplåt som fångar upp oljan, har den lägre delen av tråget vänt så jag ska kunna bygga något sådant. Får se vad jag hittar på
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Jag tänkte dra en slang mellan motorn och tanken som jag sätter en backventil på, så den tätar för undertryck i vevhuset, men öppnar om det blir övertryck av nån anledning. Typ om det blåser förbi så mycket runt kolvarna så det inte blir nåt undertryck, eller om man blåser en kolv.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek