0.1257 x 788nm/ 6.605 liter = 15 bar
De räknar motorns inre inertia, som ingår till slutlig bromspapper, utan det, det hade varit under 15 bar BMEP och mindre effekt på pappret förstås.
Här i Finland det brukar säga, att om du köper färdigt raceready motor like that från USA, alltid flera hästar drunknar till Atlantic..
Normalt de använder Racedyno korrigeringsfaktor där, men av någon anledning i Engine Masters tävling, SAE faktor som ger mindre effekt än Racedyno faktor.
Performance Trends software kan räkna också motorns inre inertia, jag har aldrig använt det möjlighet, vet inte hur Göran har det, (han har också perf.trendsin V3.2 eller V3.7 software) de fick 241.5 nm av Volvo B20 motor med 50 dubblas, det blir:
0.1257 x 241.5/ 2.127 = 14.27 bar mycket bra siffra.
(V3.7 users, jag sa till perf.trends about automatisk coastdown test för inertiabänk att det är felgjort, alltså räknar fel, nu de har rättat det, till version A.105 eller 106.)