stromberg?
stromberg?
hur svärt skulle det vara att trycktäta en strombergare? nån som har provat
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm
- Hissjö Racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
- Ort: Umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm
Visst blir det lite jobb med att synka dom men funkar det fint så är det ju en ganska markant pris skillnad mellan 4 Strombergare och 2 Weber 45:or.
För min egen del så vill jag bygga en riktigt billig motor för skoj skull men den ska ändå kunna rasta 50000kronors byggen.
Tycker det är lite gapigt.Eller vad tycker ni andra?Visst skulle det kännas surt
att bli från åkt av ett 10000kronors bygge om man själv spenderat kanske 40-50000kr på motorn.
För min egen del så vill jag bygga en riktigt billig motor för skoj skull men den ska ändå kunna rasta 50000kronors byggen.
Tycker det är lite gapigt.Eller vad tycker ni andra?Visst skulle det kännas surt
att bli från åkt av ett 10000kronors bygge om man själv spenderat kanske 40-50000kr på motorn.
Det finns alltid ett steg till att ta!
- Hissjö Racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
- Ort: Umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm
Visst skulle 40:orna va ett lättare alternativ.
Men varför gå den lätta vägen.
Det är ju själva exprimenteringen som är det roliga.
Det är ju som att skicka iväg toppen på portning,man lär ju sig inte om man inte provar.
Och det finns ju inte 2 motorer som samma saker funkar på.
Men varför gå den lätta vägen.
Det är ju själva exprimenteringen som är det roliga.
Det är ju som att skicka iväg toppen på portning,man lär ju sig inte om man inte provar.
Och det finns ju inte 2 motorer som samma saker funkar på.
Det finns alltid ett steg till att ta!