är du säker på att det inte finns amazonkungen?
det jag vet är att det finns marinvev till både b230 och b234 motorn = olika ramlagerstorlekar, men har även hört talas om B21/23 marinvevar många gånger, men det är möjligt dom inte tillverkas/säljs nu för tiden eller endast gjordes i ett fåtal exemplar.. dessa skulle isåfall även passa B20 motorn..
1800skold nu när du vet måtten på vevarna kunde du kanske kolla upp detta där du jobbar, dom borde ju veta om dom säljer vevaxlar, finns nog många här, åtminstone jag, som är intresserade av att veta!
Marinvevaxel finns bara till B230 , både till lågfriktion och från -89 och framåt med 86 mm slag .
Möjligheten finns att excenterslipa en orginalvev och använda B230 vevstakar , blir strax under 85 mm i slag .
Ytterligare ett alternativ är att låta någon stroka en vevaxel , eller ännu dyrare : nytillverkad vevaxel i stål med önskad slaglängd .
Det funkar bra med marinvev i b20 har en folkrace 1500 med en sådan motor 86slag 93borr bara att svarva en hylsa för ett packboxen ska passa för det är olika diametrar på remskivs sidan
Vet inte vad motorn heter i pentas beteckning men det är en 23vev med dubbla motvikter.En exenter slipad är om man slipar om 23ans vev till 230´ns stakar och förskjuter detta kostar ca: 2000 och då får man 85 mm slag. använt 230 turbo kolvar och plana dom till du får rätt komp höjd
hmm 23 vev med dubbla motvikter hör ju inte heller till vanligheterna
ang excenterslipa/stroka så trodde jag det var exakt samma sak men som amazonkungen skrev lät det som 2 olika saker..
nån borde ju ha koll på marinvevarna, 1800skold vart jobbar du eg?
När du strokar så ökar du slaglängden, excenterslipning är ett sätt att åstakomma detta. Lägga på material på vevtapparna är ett annat, du kan då behålla samma dimensioner på vevtappen.