Sida 3 av 3

Re: b20 16v

Postat: tis jun 18, 2013 10:17 pm
av 7aan
PerAage skrev:Då är nästa fråga: hur är kanalerna utformat, och finns det mycket gods å porta på?
Är det ett gavpaket till oss som trimmar, eller är det som en vanlig b204-topp?
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
Vad jag hört så ska det finnas mycket material att porta på..
Ska vara extra mycket tjockt material så man kan porta in efter de kammar man ska köra osv.

Re: b20 16v

Postat: ons jun 19, 2013 12:55 am
av Erland Cox
En sån kille som Axelsson hade det varit väldigt kul att hälsa på.


Erland

Re: b20 16v

Postat: tis apr 12, 2016 11:52 am
av Jens Gustavsson
fick samtal av axelsson i går som påpekade att det spreds felaktigheter om hans topp på detta forum och hänvisade till sin sida http://www.gax.se/ för korekt info.

jag tycker det vore intressant om han själv skulle vilja skriva några rader om motorns detaljer för oss b20 trimmare, vad tycker ni? motorns tänkta användnings område, ventil storlekar, aria, kamaxlar, effekter/vrid i olika kombinationer mm :thumbright:


om du inte vill bli medläm på vårt forum skicka raderna till min mail så lägger jag upp dem jens@savarturbo.se

mycket roligt att det kommer nya trimdelar till B20 år 2015 :thumbright:

här i sävar trimmar vi och bromsar B18- B20 som om det va 1970-80 tal, ända skilnaden är att det inte finns så mycket hemligheter i dag :thumbright: jag mäter upp alla kamaxlar jag kommer över, flödar alla toppar och bromsar så ärligt jag kan med riktigt kalibrerad bänk.

mvh jens gustavsson

Re: b20 16v

Postat: ons apr 13, 2016 7:14 am
av Love
Vad är det för felaktigheter han menar? Skulle inte skada om han uppdaterade sin hemsida med mera info. om toppen!

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk