M104 turbo
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: Sv: M104 turbo
My engine is a m104.980. Do you have anything for that engine?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 84
- Blev medlem: fre feb 01, 2008 2:17 pm
- Ort: Stockholm/Ekerö
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Eller så kör du oöppnat ala turbobanditen med +1000hp
Nu så har det dock smygit in H-profil, merca orignal topplockspackning, enem kammar och lite nersvarvade kolvar i den maskin.
Likså så kör många med m103 30000mil+ med endast bytt topplockspackning och 700hp
Dock så ska man helst inte varva över 7000 med varken m103 eller m104 då ventilerna klappar kolvarna lite snällt vid ca 7500.
Så på med grenrör, en stor turbo och kanske ett finare insug och på med lite soppa och massa laddtryck och se glad ut
Nu så har det dock smygit in H-profil, merca orignal topplockspackning, enem kammar och lite nersvarvade kolvar i den maskin.
Likså så kör många med m103 30000mil+ med endast bytt topplockspackning och 700hp
Dock så ska man helst inte varva över 7000 med varken m103 eller m104 då ventilerna klappar kolvarna lite snällt vid ca 7500.
Så på med grenrör, en stor turbo och kanske ett finare insug och på med lite soppa och massa laddtryck och se glad ut
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Låter ju jävligt lovande!! Får väll bli att bygga extraktor och stort aluminium insug, stor jävla turbo och ett sprut!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 84
- Blev medlem: fre feb 01, 2008 2:17 pm
- Ort: Stockholm/Ekerö
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Du har hans hemsida http://www.turbobandit.com för lite michel bolton prylar som han kallar de.
https://www.youtube.com/user/PUMPISH/videos även hans youtube kanal med massa normala filmer
https://www.youtube.com/user/PUMPISH/videos även hans youtube kanal med massa normala filmer
Re: M104 turbo
Jag har kört M104.992 i min drifting bil i 2 säsonger nu. Garrett GT40 1.6bar, E85 och varvstopp på 7200rpm. (Ca 100däck per säsong)
Helt original i övrigt och inte ett ända strul än så länge
Så stryk tål de!
En polare bygger en special M104.980 med 3.6s vev. Han kommer få ut ca 3.5L, ska tydligen bli skottsäkert
Helt original i övrigt och inte ett ända strul än så länge
Så stryk tål de!
En polare bygger en special M104.980 med 3.6s vev. Han kommer få ut ca 3.5L, ska tydligen bli skottsäkert
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Man blir jävligt glad när man läser sådant!:-D Hur mycket effekt har du fått ut och vet du någon tråd nånstans så man har lite att läsa på något bygge eller kanske om ditt?
Re: M104 turbo
tyvärr har varken jag eller min polare någon forum tråd, tyvärr inga tips på specifik tråd. Men finns mycket matnyttigt på peachparts.com forum.
Jag har inte bänkat min så kan inte ge några siffror, men den drar loss 5ans vxl på Mantorp park utan problem
Jag har inte bänkat min så kan inte ge några siffror, men den drar loss 5ans vxl på Mantorp park utan problem
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Hahahaha helt rätt! Vad är det för bil du åker föresten?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Hallå vad åker ni för topppackning och topp bultar? Original eller något annat???
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 84
- Blev medlem: fre feb 01, 2008 2:17 pm
- Ort: Stockholm/Ekerö
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Original men med wurth 12.9 bultar pallar för 3+bar med e85
Re: M104 turbo
Bromsade min förra veckan. M104 C36 amg fast på 3.5liter borg warner efr8473 med tialhus oc lite annat plock
740whp och 1002wnm på 1.6bar ladd . 900wnm vid 3500rpm
740whp och 1002wnm på 1.6bar ladd . 900wnm vid 3500rpm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån aug 18, 2014 4:50 pm
- Kontakt:
Re: M104 turbo
Har sett lite bilder på din instagram denta190t och såg även på dahlbäcks fb sida. Grattis till till effekten! Kan man kontakta dig typ via Facebook angående lite frågor?
Re: M104 turbo
Lyfter den här lite. Hur mycket vinklade är M103 och M104? Går dom att rakställa? Ända till idag så trodde jag dom var rakställda standard.