Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons okt 18, 2017 10:15 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: mån mar 28, 2016 9:55 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor jul 16, 2015 3:37 pm
Inlägg: 9
Markedet må jo være enormt for 8V topper :-)
Relativt saftige priser og.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis mar 29, 2016 7:12 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Inlägg: 892
Ort: Eksjö
Vad jag har hört skulle de inte gå att klassa in ny framtagna grejjer till äldre homolegeringar...MEN de är ju volvo.. Så klart.. Vi måste ha Europas äldsta rally-vagnpark.. Lägg energi på ngt nytt istället..

_________________
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis mar 29, 2016 7:39 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Inlägg: 5490
Ort: Arvika
Två nya på ett bräde! Bra för konsumenten. Bra för priset och valmöjligheten! Skulle så gärna vilja ha en av varje :)

_________________
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Motordyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 30, 2016 5:52 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
PARNER 2+2 topplocket anpassat för Volvo: Klassat med nummer:1515VO. Rally Gr.H. det får även användas I Rally cross 2,4 och stora klassen samt övriga klasser med fritt topplock.
Toppstomme för dubbla tändstift färdig bearbetat + Ventilkåpa
Ventilstorlek 50/40 - 7mm skaft
Tryckare 44 mm
Styrningar och ventilsäten fabriksmonterade.
Kamaxel: ingår inte i priset men original kamstommar passar.
Insugningsrör 48/50 ingår samt alla pinnbult.
Topplocksbultar
Dubbla ventilfjädrar, botten + toppbrickor + knaster
Pris:36000:- + moms. Rabatt: 4de toppen till samma kund (företag, eller privat) är gratis!!!

Kommer INTE att svara på frågor här. allt sker via telefon.
Efter fullständiga tester i provbänk släpps topplocken till försäljning.

Mobil: 070 2233330

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 31, 2016 6:23 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Det priset är vad jag förstår för komplett topp med insug utan kam?
det är ju ett rimligt pris ifall toppen har potential.
Blir riktigt sugen på en sån själv.
Ska nog snart få titta på Lars topp och det hade varit kul att se Stens också.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 31, 2016 6:39 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Ja komplett utan kamaxel.
Jag anser också det en enkel genväg till mycket effekt om man bygger tävlingsmaskin,

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 31, 2016 6:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8833
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Och har man flis att köpa 3st får man ju 4st..
Då kan man ju sälja vidare för 40k st och tjäna en slant.

Vips så har man fått en topp för ca 25k och andra har tjänat 5k per topp de köpt av dig.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 01, 2016 10:10 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön sep 06, 2009 9:36 am
Inlägg: 45
Ort: Lyckeby
Jag var och tittade på den för ca 3-4 veckor sedan. kännt o klämt o kikat. 19mm lyft klarar den. Det är bara namnet på den som har nåt med parners gamla topp att göra. M12 stift med kylning runt stiftet. resta kanaler in o ut. Vanliga Volvo kammar passar inte.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 29, 2016 9:00 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 04, 2011 4:33 pm
Inlägg: 340
Ort: Östersund
Jag såg att Daniel Wall har skaffat sig en ACM-topp som höll på att bearbetas.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 29, 2016 6:28 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5488
Ort: Lund
Jag har kikat på en topp och kanalerna är gjorda efter mitt förslag.
Den extra väggen vid tryckarna för att dom ska gå i oljebad vid rakställning är också min ide.
Förbränningsrummet hade jag gjort annorlunda och jag hade även flyttat in insugningsventilen mot avgas.
Jag hade aldrig gjort toppen platt mellan ventilerna utan minst 30 grader mot ventilsätet.
Annars är det en kanontopp men priset hindrar mig för att köpa en.
Daniel Wall ska bygga en motor för att visa vad toppen kan ge vad jag har förstått.
Jag ramlade in på det här genom att Lars var hos Bengan och då förklarade jag att kanaler ritar man med passare.
Han hängde med hit och fock se några avgjutningar på PS toppar och sen har jag inte hört mer.
Men toppen ser inte ut som de ritningar han hade med till Bengan utan som det jag föreslog och det är positivt.
Jag tror nog att detta är den bästa Volvo 8V toppen av de som finns nu.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 15, 2016 6:44 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 04, 2011 4:33 pm
Inlägg: 340
Ort: Östersund
Jag ser att ACM har sin topp till försäljning på hemsidan men Facebook-sidan för Parners 2+2 verkar vara borta.
Vet någon mer om vad som hänt med Parners projekt?
Har någon flödat eller jobbat med någon av topparna?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 17, 2016 9:04 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Inlägg: 1661
Ort: Karlskrona
Vet en på byn som bygger med en ACM topp.
Tror den bilen är mer eller mindre färdig för att köras i bänken. Målet är 800 Whp om jag inte minns fel.
Har suttit å väntat på att få se bromspapper / laddtryck för den effekten. riktigt nyfiken.
Tror de kommer upp info om denna lite senare då jag vet att han som mappar/bygger sitter här på forumet å tittar men han får stå för infon :)

Bild

_________________
Jens Hedlund.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 28, 2016 2:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 152
Ort: Kvidinge Skåne
Hitta lite info om Parners nya topp.

http://www.rollar.se/parner/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 23, 2016 6:56 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Inlägg: 1826
Ort: Borås
Visst är den anpassad för original kamaxlar?

_________________
Joni Lyyski

https://www.facebook.com/Lyyskisgarage


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 23, 2016 8:33 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Inlägg: 892
Ort: Eksjö
Är de gjort i kina tro?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

_________________
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010