Kadett4wd skrev: Men en ~750hk maskin som ska piskas på varvstopp och svinas med i timmar.
Tjena Kadett..
Har du labbat nåt med varvstoppet på DTA-spruten när du har såpass mkt effekt?
Finns normal och hard rpm limit. Vet du vad normal rpm limit igentligen gör?
Dessutom finns "spark and fuel cut patterns", där man kan välja att bryta bränsle/gnista, eller båda.
Har provat en del fram och tillbaka, vill ha så mjukt som möjligt utan att det pangar i avgasröret.
Normal rpm limit gör inte så mkt nytta, motorn blöddrar lite men fortsätter snabbt in i hard rpm limit där både bränsle och tändning bryts, då skakar motorn mycket så klart, men pangar inte så mkt i avgaset.
"Spark and fuel cut patterns" är rätt effektivt, det krävs inte så mkt % av "skippade events" för att hålla igen varvet, dock pangar det i avgaset trots att bränslet bryts. Provat att bryta både bränsle/gnista, men det pangar ändå. Att bara bryta gnista har jag inte sett som något alternativ.
Jag inser nog att mina krav kan vara orimligt höga, men tänkte ändå höra hur du brukar göra.