Ina lättviktslyftare audi 5:a

Diskussioner för erfaret folk
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Ina lättviktslyftare audi 5:a

Inlägg av x6rs »

Funkar de bra eller går de lätt sönder? Läst på utländska forum att de är för lite gods i och att toppen på dom går sönder, det lustiga är att jag inte hört nån som haft problem med det här..
Kan det bero på att man tappar oljetrycket, att lyftaren är tom och den trycks ihop när det inte finns olja på andra sidan?
Blev lite nervös då jag har såna lyftare i min, alternativet vore orginal och de är mycket mer gods i.
0708960667
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Ina lättviktslyftare audi 5:a

Inlägg av StefanM »

och för en som inte vet nånting. Var hittar man såna lyftare då? I vissa motorer original eller säljer INA nå speciella lättviktare ?
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Ina lättviktslyftare audi 5:a

Inlägg av x6rs »

De sitter i nån orginalmotor, har frågat flera stycken nu och de verkar funka, men jag byter nog tillbaka till orginal nästa gång jag ska ur med kamaxlarna för säkerhets skull
Vet att lyftare till Volvo 16v ska passa, kanske är såna lyftare?
0708960667
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Ina lättviktslyftare audi 5:a

Inlägg av StefanM »

Annars är det ju väldigt lätt att det blir "rykten" om sånt här som helst saknar relevans. Sitter de i en originalmotor så är väl de också original? Det kanske är så att ina gör alla sina lyftare på ett modernare sätt numera? Eller är det rent av så att de bara fungerar i den motorn de är avsedda för?
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Ina lättviktslyftare audi 5:a

Inlägg av x6rs »

Ja de borde ju vara utprovade i originalbilen, frågan är om belastningen blir högre i dom på en vässad motor, på avgassidan, med massa laddtryck kanske de kam klämmas sönder? Har sett bild på en som havererat och det är toppen av lyftaren som brakat in. Men det måste ju finnas hur många som helst som de funkar för, kanske är handhavandefel eller oljeförlust som orsakat det raset.
0708960667
Skriv svar