PRV V6 problem..hjälp!

Diskussioner för erfaret folk
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Inlägg av mauser240 »

Låter som ETT knack per KAMAXELVARV.

D.v.s. EN cylinder som krånglar (antagligen under arbetstakten) eller något annat som går i takt med kammen, eller själva kammen. Tycker du skall glömma ventilspelet nu och fokusera på något annat.

Det har sagts förut men det låter som ett vevlager.

EDIT: Jag utgår ifrån att du gjort leak-down test och inte hittat något avvikande...
//MartinL
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Inlägg av Thunderbo1t »

Jag vet inte om detta tillför något, men jag hade en motor där en kamnock gått ner sig så att det blev ett hopp för lyftaren på stängningsrampen, den kördes så i några år och ökade inte mycket i knack. Lika ljud kall som varm.
Jan van Vurpa
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jan 07, 2009 8:16 am
Ort: Seattle, WA USA
Kontakt:

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Inlägg av Jan van Vurpa »

Lite sent kanske men jag har nosat runt i PRV en del för nån galning härborta som är berusad av dom i turbo utförandet.
Gick bra men efter ett par säsonger det vusade sig att stakarna är lite vek...1 gick av och alla andra var lite krokiga...
Och lit är allt som behövs för oljud.
Till slut vi hävade in en 3,0 version som var even-fire som senare modeller of GM V6 i bild
Bild

Efter lite ''justering'' på Ford V8 Big Block H profil stakar (gjorde dom 2mm smalare, öppnade stora ändan 2mm) och 8:1 smidda kolvar vi fick ut en driftsäkert 520 hk och 530/lbs (som är mycket n/m)

Riv ner motorn, passa en kolv bult genom 3-4 stakar, och det sys direkt of dom har böjt sig..

Lycka till
Skriv svar