BW EFR 6758 med avgashus 0.64 eller 0.85?

Diskussioner för erfaret folk
Hagberg
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: sön feb 01, 2015 7:08 pm

BW EFR 6758 med avgashus 0.64 eller 0.85?

Inlägg av Hagberg »

Hej,

Har läst en del om lyckade byggen med EFR 6758 0.64 på 2-litersmotorer, extremt snabb repons, men med högt avgasmottryck på högre varv.
Nu såg jag i senaste BW-katalogen att den även finns med avgashus 0.85 (http://www.turbos.bwauto.com/tools/down ... 783&d=1018)

Jag ska ha den på en 2.0 16v, kör mest gata och bana. Varvstopp 7000 rpm. Effektmål strax över 400 motorhästar. Bensin. T25 turbo.

Eftersom jag vill ha snabb respons, så antar jag att 0.64 är det bästa valet - trots risk för högt avgasmottryck?
-----------------
Erik Hagberg
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: BW EFR 6758 med avgashus 0.64 eller 0.85?

Inlägg av Jens Gustavsson »

vill man ha ned avgastrycket är det ofta skälva turbinen som behöver bytas. lite större avgashus bruka inte göra nån jätte skillnad.

vad är det för induser och exduser på varma och kalla sidan i turbon?

mvh jens
Hagberg
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: sön feb 01, 2015 7:08 pm

Re: BW EFR 6758 med avgashus 0.64 eller 0.85?

Inlägg av Hagberg »

6758-A har 0.64 och 6758-F har 0.85 hus.



Bild

Bild
-----------------
Erik Hagberg
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: BW EFR 6758 med avgashus 0.64 eller 0.85?

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur stor är "lilla ut diametern" på turbinen?

mvh jens
Skriv svar