T3 Avgashus eller Tial Vband
T3 Avgashus eller Tial Vband
Är det någon här inne som vet hur skilnaden är mellan en T3 fläns mot ett typ Tial V band avgashus?
Bättre flöde?
och andra för och nackdelar?
Bättre flöde?
och andra för och nackdelar?
Morris minor 1956 med SAAB motor!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Tial ska flöda bättre på samma A/R.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Ok. Så lite bättre flöde då och stor skillnad på storlek och vikt. Är det värt den extrakostnanden?
Morris minor 1956 med SAAB motor!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Upp till bevis..
Jag hör och ser det moddas och trixas med turbos.
Men,, ser ingen större skillnad mellan trolleriturbos och vanliga std från vilket tillverkare som helst.
Jag hör och ser det moddas och trixas med turbos.
Men,, ser ingen större skillnad mellan trolleriturbos och vanliga std från vilket tillverkare som helst.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Upp till bevis, dörrarna till vår dyno är öppen för dig.Big Al skrev:Nej, speciellt med tanken på att man kan lägga hälften av summan på att preppa originalhuset till dubbelt så bra som tialhuset.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Haha... härlig humor där Alexander.
Tyvärr lite tafatt försök
Lite mer fläsk på mellanregistret och typ 100rpm bättre spol?
Spol är ju inom feltolerans på mätningen, det bevisar inget.
Och jag antar preppningen tog nån timme åtminstone om det skedde på samma dag.
För det ska vara jämförbara pulls så bör de vara inom max 10minuter
Ja,, jag äger en egen bromsbänk för att kunna hävda det
Big statement där om att turbos från -07 inte är bättre än dagens.
Får mig att fundera lite på om inte skygglappar är lite halvt monterade?
Edit;
Eftersom turbon arbetar lite annorlunda mot hur en motor andas sa kan man faktiskt se att totalflodet inte okat ur aggregatet.
blev nat sjukt nu da jag editerar, blev engelskt tangentbord
Tyvärr lite tafatt försök
Lite mer fläsk på mellanregistret och typ 100rpm bättre spol?
Spol är ju inom feltolerans på mätningen, det bevisar inget.
Och jag antar preppningen tog nån timme åtminstone om det skedde på samma dag.
För det ska vara jämförbara pulls så bör de vara inom max 10minuter
Ja,, jag äger en egen bromsbänk för att kunna hävda det
Big statement där om att turbos från -07 inte är bättre än dagens.
Får mig att fundera lite på om inte skygglappar är lite halvt monterade?
Edit;
Eftersom turbon arbetar lite annorlunda mot hur en motor andas sa kan man faktiskt se att totalflodet inte okat ur aggregatet.
blev nat sjukt nu da jag editerar, blev engelskt tangentbord
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Då ska det testas med Tial hus för att se om det blir någon skillnad.
Tack för infon
Tack för infon
Morris minor 1956 med SAAB motor!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
Jag hade 0.82 på en motor tidigare.
Och hela turbon vägde 4.2kg om jag minns korrekt.
Och hela turbon vägde 4.2kg om jag minns korrekt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
ok, Kadett4wd vet du om det är olika mått mellan lagerhusets infästning till turbin husen mellan en äldre garrett t3 t4 och en ny gt30?
Morris minor 1956 med SAAB motor!
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
På bilden du visar är där 25Nm mer vrid och det kommer av att turbon överskjuter nåt grymt dvs högre ladd i ena testet. När laddet planar ut och blir samma blir även vrid och effekt samma.
Inget bra exempel. Upp med nåt annat
Inget bra exempel. Upp med nåt annat
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: T3 Avgashus eller Tial Vband
tyvärr, ingen aning.Kim.b skrev:ok, Kadett4wd vet du om det är olika mått mellan lagerhusets infästning till turbin husen mellan en äldre garrett t3 t4 och en ny gt30?
Men spontant så är det tightare med tial.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!